خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در کنگره شهدای غریب در اسارت قزوین؛

میدان مبارزه با دشمن تغییر کرده اما پرچم همان پرچم است

میدان مبارزه با دشمن تغییر کرده اما پرچم همان پرچم است
سردار رفیعی آتانی عنوان کرد: امروز میدان مبارزه با دشمنان متفاوت بوده اما پرچم همان پرچم است که ملت به دست گرفته و با حضور در انتخابات ریاست جمهوری، هشتم تیر ماه یک بار دیگر حمایت خود را از انقلاب و اسلام نشان خواهد داد.
کد خبر: ۹۶۰۲۸۷۸
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

قزوین_ به گزارش بسیج، اجلاسیه کنگره شهدای غریب در اسارت استان قزوین و بزرگداشت هفتمین روز شهادت شهیدان خدمت با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و مردم شهیدپرور به‌ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در گلزار مطهر شهدای شهر قزوین برگزار شد.

در این مراسم، آزاده و جانباز سرافراز سعید اوحدی مشاور و دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین مطالبی پیرامون شهدای غریب در اسارت قزوین و شهدای خدمت بیان کردند.

 قزوین پایتخت آزادگان است

سردار رستمعلی رفیعی‌آتانی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در این مراسم ضمن بیان شاخصه های قزوین بعنوان دارالمومنین ایران بیان کرد: قزوین مفتخر است آزادگانی همچون سیدالاسرا سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری و سید آزادگان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد را دارد.

وی ادامه داد: قزوین با داشتن این شهدای پرافتخار و دیگر آزادگانش پایتخت آزادگان به شمار می‌آید زیرا آزادگانش توانسته‌اند اسارت را در زندان‌های رژیم بعث به اسارت بگیرند.

 معرفی مجاهدت‌های شهدای غریب در اسارت به جوانان

سردار رفیعی‌آتانی گفت: باید مجاهدت‌ها و ایستادگی شهدای غریب در اسارت و شهدای آزاده‌ای همچون ابوترابی و لشگری به آحاد جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان شناسانده شود تا از سیره و منش آنها درس بگیرند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین افزود: این شهدا و همه آزادگان توانستند با صبر و مقاومت در زندان‌های رژیم بعث عراق، عزت و آزادگی را به ملت ایران هدیه کنند.

فرمانده ارشد نظامی استان خاطرنشان کرد: دست‌ها، زبان‌ها و پاهای آزادگان در سیاه‌چال‌های رژیم بعث بسته شد اما امیدشان ناامید نشد و در سخت‌ترین شرایط توانستند از امتحان الهی سربلند و سرافراز بیرون بیایند.

 وظیفه امروز ملت ادامه دادن راه شهداست

وی اضافه کرد: پدران و مادران آزادگان شهید که هر روز امید داشتند که فرزندشان بازگردد اما خبر شهادت‌شان آمد و حتی برای برخی از آنها هنوز خبری هم نیامده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: شهدای اسارت و پدران و مادران‌شان با رشادت‌ها و فداکاری‌هایشان توانستند آبرو و عزت به اسلام بدهند و اکنون وظیفه ملت ایران است که ادامه‌دهنده راه آنها باشند.

سردار رفیعی‌آتانی گفت: امروز میدان مبارزه با دشمنان متفاوت بوده اما پرچم همان پرچم است که ملت به دست گرفته و با حضور در انتخابات ریاست جمهوری، هشتم تیر ماه یک بار دیگر حمایت خود را از انقلاب و اسلام نشان خواهد داد.

در ادامه مراسم فوق مسئولان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خانواده‌های شهدای غریب در اسارت قزوین تجلیل کردند.

تلاوت فرزند آزاده و جانباز و قاری بین‌المللی قرآن کریم، سید مصطفی حسینی، مدیحه‌سرایی امیر عباسی مداح اهل‌بیت(ع)، اجرای نقاله‌خوانی، برپایی میز پایش سلامت و غرفه نقاشی کودکان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در مراسم فوق بود.

گفتنی است در این مراسم، سمیه اسمعیلی مدیرکل و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، سرتیپ دوم علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین، عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین و جمعی از مسئولان استانی و مردم شهیدپرور به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار