خبرهای داغ:

زنبورداری با محصولات متفاوت

حسین پارسیانی زنبوردار گالیکشی زنبور را صرفا برای عسل گیری انتخاب نکرده است و بهره های مختلفی از آن می برد.
کد خبر: ۹۶۰۲۹۵۴
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰

زنبورداری با محصولات متفاوت

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ امروزه با توجه به معظل بیکاری در جامعه، جوانانی پرتلاش به منظور کسب روزی حلال برای رسیدن به اهداف خود ، با توجه به هنر و آموزه هایی که دارند اشتغالی پایدار برای خود و اطرافیان ایجاد کرده اند.

حسین پارسیانی زنبورداز گالیکشی که مدت 8 سال مشغول به کار زنبورداری می باشد از این دسته جوانانی است که توانسته با توجه به هنر خود شغلی برای خود دست و پا کند.

زنبورداری با محصولات متفاوت

وی  از انگیزه خود می گوید که با توجه به علاقه ای که به زنبورداری داشته بعد از گذراندن دوره های مختلف از حدود 8 سال پیش به همراه یکی از دوستان این کار را شروع کرده اند.

حسین، زنبور را صرفا برای عسل گیری انتخاب نکرده است و بهره های مختلفی از آن می برد که یکی از آنها تولید ملکه است.

از دیگر بهره هایی که این زنبوردار می برد تولید ژل رویال است که به زعم او علاوه بر جنبه های درمانی که دارد کندو را صاحب ملکه می کند و از برداشت ژل رویال نیز در آمد قابل توجهی را کسب می کند.

تولید زهر از دیگر محصولاتی است که حسین پارسیانی از زنبورها تولید می کند و این زهر ها در صنعت داروسازی بسیار کاربرد دارد و به گفته او از هر 7 تا 15 کلونی (در شرایط مختلف) در هفته یک گرم زهر برداشت می شود.

زنبورداری با محصولات متفاوت

از دیگر محصولات زنبور که توسط این گروه برداشت می شود تولید برموم و گرده گل می باشد.

حسین پارسیانی زنبور دار، از شهرستان گالیکش استان گلستان می گوید با توجه اینکه به دنبال توسعه کار خود بودم از بسیج سازندگی شهرستان 150 میلیون وام گرفتم که با اخذ این وام توانستم کندوهای خود را به 200 کلونی افزایش بدهم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها