خبرهای داغ:
الگو باشیم |

از اجرای طرح هر خانواده یک مشاور تا برگزاری ۶۰۰ کارگاه آموزشی در استان قم

از سال ۹۷ از طریق ارائه طرحی با شعار «از مردم برای مردم» خدمات روانشناسی را بطور گسترده و عام المنفعه به همه اقشار مردم ارائه کرده‌ایم‌.
کد خبر: ۹۶۰۲۹۶۱
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹

محسن ابوالحسنی کارشناس ارشد روانشناسی از اجرای طرح هر خانواده یک مشاور در سال جاری در استان قم خبر داد و گفت: به منظور خانواده درمانی برای هر یک از اعضای خانواده‌های مراجعه‌کننده، پرونده‌ای تشکیل شده و خدماتی بلاعوض با هدف اصلاح روابط اعضای خانواده‌ها ارائه می شود. 

وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در رابطه با تاسیس مرکز مشاوره خانواده اظهار کرد: از سال ۹۷ از طریق ارائه طرحی با شعار «از مردم برای مردم» خدمات روانشناسی را بطور گسترده و عام المنفعه به همه اقشار مردم ارائه کرده‌ایم‌.

ابوالحسنی اضافه کرد: در این طرح با شناسایی افراد در سطح شهر، خلأهایی همچون کمبود مراکز مشاوره احساس می‌شد‌‌.

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره خانواده مهر توسط سازمان بسیج در کشور راه‌اندازی گردید، افزود: در استان قم ۶ مرکز مشاوره برای خدمات محله محور را مورد پشتیبانی قرار دادیم.  

ابوالحسنی در ادامه گفت: این پشتیبانی‌ها به معنای واقعی منجر به حل مسائل و مشکلات مردم شد؛ در‌ جریان این پشتیبانی‌ها، آموزش‌هایی به مردم ارائه و در صورت نیاز به مراکز مشاوره معرفی می شوند؛ در چندسال اخیر نیز این سیستم پابرجا بوده و هنوز روانشناسان به مراکز مختلف شهر اعزام می شوند. 

وی با اشاره به برگزاری ماهانه ۶۰۰ کارگاه آموزشی در سطح استان قم گفت: در سال گذشته حدود ۶ هزار پرونده مشاوره در مراکز تشکیل شد و ۴۰ درصد مشکلات در این رابطه حل شد؛ بخشی نیز به مراکز درمانی و غیره منتقل شدند.  

این روانشناس در پایان عنوان کرد: دوستان در قرارگاه ۱۹ دی در این راستا کمک فراوانی به مراکز مشاوره کرده اند اما می طلبد مسئولان با توجه به بحران جمعیت، افزایش طلاق و کاهش آمار ازدواج، با ما همصدا شوند تا با حمایت‌هایشان بتوانیم مشکلات مردم را صددرصد حل کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار