خبرهای داغ:
به همت گردان ۱۱۴ امام حسین( علیه السلام) انجام شد:

شرکت پایوران وبسیجان در نماز جمعه شهرستان دهاقان

به مناسبت نزدیک شدن به ایام رحلت امام راحل گردان ۱۱۴ امام حسین( علیه السلام) به همراه بسیجیان و پایوران در نماز جمعه شهر دهاقان شرکت کردند.
کد خبر: ۹۶۰۳۳۴۵
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبر گذاری بسیج از لشکر ۱۴ امام حسین( علیه السلام)، شرکت پایوران وبسیجان در نماز جمعه شهرستان دهاقان به مناسبت نزدیک شدن به ایام رحلت امام در شهر دهاقان انجام شد.

فرمانده گردان گردان ۱۱۴ امام حسین( علیه السلام) در رابطه با این خبر گفت: همزمان با سراسر کشور در 14خرداد سالروز رحلت حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف) مراسم گرامیداشت بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شهدای قیام15خرداد و شهدای راه خدمت شهید جمهور و همراهانش در شهرستان دهاقان برگزار می شود.

این فرمانده افزود: امام خمینی(قدس سره الشریف) یک حقیقت همیشه زنده است و نهضت جاری و پویای ایشان، با پشت سر گذاشتن انواع بدخواهی‌ها، توطئه‌ها، بدعهدی‌های و تبلیغات سوء دشمنان قسم خورده ملت ایران و دیگر ملت‌های آزاده جهان، با گام‌های استوار تحت رهبری حکیم فرزانه، مقام معظم رهبری، به سمت نظم جهانی جدید و تمدن نوین اسلامی به پیش می‌رود.

وی افزود: آرمان‌های امام خمینی(قدس سره الشریف) فراتر از زمان خود بوده و بازگویی این آرمان‌ها به جوانان کمک می‌کند تا هویت خود و تاریخ کشورشان را بهتر بشناسند و چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی کشور را بهتر درک کرده و برای آینده‌ای روشن‌ تلاش کنند، آرمان‌های امام خمینی(قدس سره الشریف) متعلق به همه مردم ایران است لذا بازگویی این آرمان‌ها می‌تواند به تقویت روحیه انقلابی و انگیزه آحاد جامعه برای مشارکت در امور مختلف کشور و ایجاد همبستگی و وحدت ملی بین نسل‌ها و قشرهای مختلف جامعه کمک کند به همین دلیل انجام این مهم از اهمیت بسزایی برخوردار است، بازگویی آرمان‌های امام به جوانان نقش کلیدی در تربیت نسلی آگاه دارد، لذا این گردان در ایام نزدیک به رحلت امام راحل همراه با نیروهای بسیجی در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته شهرستان دهاقان شرکت نمودند.

امام جمعه دهاقان در ابتدای خطبه های اول نماز مؤمنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و در ادامه با اشاره به توصیه ای از امام رضا علیه السلام در خصوص تقوا به اهمیت این موضوع پرداخت.

این امام جمعه در ادامه با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی و جمعی از همراهان ایشان به حکمت 10 نهج البلاغه اشاره کرد و گفت : جوری با مردم زندگی کن که اگر از بین آنها رفتی برای تو گریه کنند و محزون باشند و درود و مغفرت خودشان را نصیب شما کنند، اول اینکه با مردم مهربان باشیم، همسایه داری کنیم، برخورد خوبی داشته باشیم. دوم اینکه کسی که مسئول می شود در بین اجتماع می خواهد زندگی کند نباید جوری زندگی کند که مردم او را از خود جدا بداند، این حکمت از نهج البلاغه در زندگی ریاست محترم جمهور تبلور داشت و در بین مردم و در خدمت مردم بود.

این امام جمعه در بخش پایانی خطبه های خود گفت: به خبر تلخ سانحه هوایی ریاست محترم جمهور و هیات همراه اشاره کرد و گفت : تشییع با شکوه مردم تهران، قم، بیرجند و مشهد نشان از علاقه مردم به خط سرخ ایثار وشهادت و دارد مردم با تفکر نشستن پشت میز مخالفند، مملکت ما مملکت امام زمان است و مردم عاشق این امامند، خدمت به مردم با نشستن پشت میز حل نخواهد شد، شهید رئیسی توانست تصویری امید بخش در موقف خدمت در جایگاه ریاست جمهوری ارائه کند، عیار بالای تراز مدیریت انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشید، آنهایی که ویژگی اخلاقی و معنوی، عفت، امانت دار بودن، فداکاری، دوری از غرور و تکبر، امید و شجاعت از ویژگی های بارز این شهید بود .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار