نماینده مردم بیجار در مجلس:

شخصیت امام خمینی مســیر را برای تحقق نهضــت اســلامی روشــن کرد

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: بر کسی پوشیده نیست که عزت و سربلندی ایران اسلامی، مدیون رهبری‌های حضرت امام خمینی (ره) است، آن ولی‌فقیه با توکل به خدا و به پشتوانه مردم، نظامی بدون هیچ وابستگی به غرب و شرق را تشــکیل داد.
کد خبر: ۹۶۰۳۷۰۰
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵

علیرضا زندیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار داشت: مشــعل عزت و ســربلندی که امام راحل آن را برافروخت، به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) هرگز خاموش نمی‌شود و همواره چراغ هدایت انسان‌های آزادی‌خواه خواهد بود.

وی افزود: جان‌فشانی‌های شــهدا و ایثارگران، و حضــور همیشــه در صــحنه مردم، تحت رهنمودهای رهبری ولایت‌فقیه به ثمر نشسته است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم به دنبال استقلال و آزادی و عدالت بوده و هستند؛ اینها اهدافی‌اند که در دوران خفقان طاغوت، معنایی نداشت و اسلام عزیز، محبوس در حجره‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه امام عظیم‌الشأن، ملت را در مســیر تحقق این اهداف قرارداد، تأکید کرد: حضرت امام (ره)، اســلام را در جامعه حیات بخشــید و محور قرارداد، مرجعیت دینی امام، مهم‌ترین عامل مشروعیت رهبری ایشان است؛ بدون رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) است.

زندیان تصریح کرد: شروع و استمرار انقلاب، امکان‌پذیر نبود، شخصیت فردی، شجاعت انقلابی، نفوذناپذیری و قاطعیت امام خمینی (ره)، از دیگر عوامل در پیروزی انقلاب شکوهمند بود.

وی افزود: شخصیت برجسته امام، اهداف و مســیر ملت مســلمان ایران را برای تحقق حاکمیت نهضــت اســلامی روشــن نمود، امام خمینی (ره) باهدف مقابله با رژیم ستم‌شاهی و ریشه‌کن‌کردن ظلم و فســاد همه‌جانبه در کشــور حرکت خود را آغاز نمود.

نماینده مجلس گفت: ایشــان با بهره‌گیری از معارف عمیق اســلام و پیمودن مســیر قیام حســینی، ارکان سلطنت طاغوت را درهم پیچید، امام باتدبیر، شجاعت، آگاه بودن به زمان و مسائل جهانی و با بهره‌مندی از شیوه‌های نوین و بدیع، بزرگ‌ترین انقلاب تاریخ معاصر را هدایت کرد و امام بزرگوار ما از چهره‌های تاریخ‌ساز بودند.

وی به نقل از یودو اشــتاین باخ، مدیر مؤســســه شرق‌شناسی آلمان، ادامه داد: امام خمینی سیاسی‌ترین رهبر معنوی جهان، با شخصیتی جذاب و کاریزماتیک، تمام آرمان‌های جمهوری اسلامی که بر مبنای آنها ساخته شده است، از افکار ایشان ریشه می‌گیرد.

زندیان با توضیح اینکه وصیت‌نامه سیاسی الهی امام به‌عنوان عالی‌ترین اثر مکتوب ایشان که در آن هندسهٔ حکومتی ترسیم شده است، ادامه داد: این اثر سیاسی عبادی، معیار مناسبی برای تبیین اندیشــه آن مرد الهی اســت، آن مکتوب گران‌مایه، حاصــل تجارب ســالیان متمادی مبارزه امام با استبداد و استعمار و همچنین دستورالعمل جامع و اجرایی یک دهه تشکیل حکومت اسلامی است.

وی افزود: برخی مکاتب پیروزی یا شکست یک انقلاب را تنها مرهون رهبر و یا رهبران آن دانسته و بر این باورند این نقش و قابلیت‌های رهبری است که باعث بسیج و مشارکت توده‌ها در انقلاب می‌شود، اکنون که در فقدان ایشان انقلاب به حیات خود ادامه داده است و مسیر مشخص خود را می‌پیماید در سایه ولایت و ارشادات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) این مهم میسر شده است، ان‌شاءالله انقلاب اسلامی ایران که الگوی شایسته‌ای برای آزادی خوان جهان است روزبه‌روز عزت‌مندتر و پرفروغ‌تر باشد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار