خبرهای داغ:
یادداشت سیاسی/روح الله خمینی امام وعده های صادق؛

«شاه رفت و حکومت اسلام مستقر شد»، وعده صادق امام خمینی(ره)

«شاه رفت و حکومت اسلام مستقر شد»، وعده صادق امام خمینی(ره)
امام راحل به درستی پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی را پیش بینی کرد و با قاطعیت از فرار شاه خائن و پایان حکومت ننگین شاهنشاهی و استقرار حکومت اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۳۸۳۵
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷

قزوین_ امام با حضور در پاریس و محله نوفل لوشاتو از فرار شاه از ایران خبرداد و اعلام کرد به زودی خبرهای درخشانتری از پیروزی مردم را خواهید شنید. این در حالی است که امریکا و انگلیس ایران را جزیره امن و با ثبات قلمداد می کردند و معتقد بودند هیچ‌ نشانه ای از سقوط شاه وجود ندارد.

وقتی خبرنگاران در پاریس از امام مستضعفان سوال کردند شما عاقبت شاه را چگونه می بینید و آیا حاضر به حفظ سلطنت در حد یک مقام نمادین مانند انگلستان هستید؟ فرمودند؛ شاه و پدرش حکومتشان نامشروع است و‌ این خاندان را به ملت ایران تحمیل کردند و به زودی شاه کشور را ترک خواهد کرد. پس از آن مردم در تاسوعا و عاشورا خواهان برکناری شاه و تشکیل حکومت اسلامی شدند و این واقعه رقم خورد.

در مصاحبه خبرنگار رادیو آلمان کانال ۲، امام خمینی(ره) می فرمایند؛ من هروقت مقتضی بدانم به ایران سفر خواهم کرد، آگاه به زمان و مکان بودن که شاخصه عادل فقیه و مدبر است در وجود امام پیداست. روز دوازدهم بهمن ماه ۱۳۵۷ را برای ورود به ایران انتخاب کرد. فرودگاه ها در اختیار ارتش، حکومت نظامی در سراسر کشور بود و گارد شاهنشاهی فرودگاه ها را بسته اعلام کرد.

اما با درایت امام مستضعفان، دستور شکست حکومت نظامی صادر شد، بختیار در تنگنای فشار مردمی قرار گرفت. آمریکا تصمیم داشت با انتقال حکومت به شاپور بختیار در یک اقدام مجدد شاه را همانند کودتای ۲۸ مرداد برگرداند اما این بار مصدق نبود بلکه خمینی کبیر، وارث مستضعفان جهان، رهبری امت را به عهده داشت.

زمانی که امام خمینی(ره) به ایران آمد هیچ کس فکر نمی کرد استکبار در دل دولت بختیار سیلی های محکمی را دریافت کند. امام فرمودند؛ با این حکومت نظامی مردم همان رفتار را می کنند که با حکومت نظامی های دیگر کردند، این دست و پا زدن ها در ایران هیچ رنگی ندارد و هیچ فایده ای برای شاه ندارد و شاه باید برود و چاره ای جز این ندارد.

«امام آمد» تیتر یک روزنامه اطلاعات و رسانه ها شد، انقلاب با سخنرانی کوبنده امام در بهشت زهرا به پیش رفت و دهه فجر انقلاب را رقم زد. امام راحل به درستی پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی را پیش بینی کرد و با قاطعیت از فرار شاه خائن و پایان حکومت ننگین شاهنشاهی خبر داد.

صادق چگینی دبیر سیاسی خبرگزاری بسیج قزوین 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار