آیت‌الله اراکی

امام راحل هرگز به دنبال مصلحت و منفعت خود نبود

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه امام راحل هرگز به دنبال مصلحت و منفعت خود نبود، گفت: امام راحل حکومت اسلامی را بر مبنای ولایت امیرالمؤمنین(ع) تشکیل داد.
کد خبر: ۹۶۰۳۹۶۷
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ آیت‌الله محسن اراکی شامگاه گذشته، در آیین گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) در بیت تاریخی امام راحل، گفت: بیت امام راحل قلب ایران است، چراکه امام از این نقطه برخاست و نور ایشان همه جهان را روشن کرد.

وی ادامه داد: خمین شهر خوبی‌ها است و این شهر در جهان بنام امام خمینی(ره) شهرت یافته و انسان‌ها را یاد آزادگی و دفاع از مظلومان و حقانیت می‌اندازد، نام امام راحل یاد خوبی‌ها علیه ظلمت و تبعیض است، کاری که امام خمینی(ره) انجام داد، صفحه جدیدی در تاریخ معاصر شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هنوز نتوانستیم به‌خوبی ابعاد نهضت بزرگ امام راحل را درک کنیم و تلاش در این راستا امری ضروری است، چراکه این نهضت، جهان را متحول کرد.

وی اضافه کرد: امام راحل حکومت اسلامی را بر مبنای ولایت امیرالمؤمنین(ع) تشکیل داد که از این حاکمیت به ولایت تعبیر می‌شود، در قرآن کریم از حکومت به‌عنوان ولایت تعبیر شده و پیوستگی و وابستگی مفهوم ولایت است.

آیت‌الله اراکی بیان کرد: وابستگی یعنی روابط اجتماعی مردم از مرکز قانون‌گذاری هر کشوری منشأ می‌گیرد، روابط اجتماعی بر اساس قانون‌گذاری جامعه تنظیم می‌شود و بر اساس اسلام اگر مردم می‌خواهند روابط اجتماعی را تنظیم کنند، این مرکز قانون‌گذاری خداوند است.

وی اظهار کرد: مرکز قانون‌گذاری باید تحت نظارت فقیه عادل، کارشناس عادل، راست‌گو و درستکار باشد، جامعه بر اساس وابستگی به قانون‌گذاری شکل می‌گیرد و امتیازی که امام راحل به ما عرضه کرد وابستگی به خداوند است.

آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: عناصر بی‌تفاوتی مانند ترامپ و بایدن که پیرو هوای نفس هستند، نمی‌توانند مرکز قانون‌گذاری باشند، چراکه بر اساس هوای نفس، منافع شخصی و گروهی، به مردم فرمان می‌دهند، روابط اجتماعی در آمریکا طوری تنظیم می‌شود که منافع یک درصد از سرمایه‌داران و قدرتمندان آمریکا تأمین شود.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام راحل هرگز به دنبال مصلحت و منفعت خود نبود و رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور شهید فدایی مردم شد و چنین کسانی خدمتگزار و دلسوز عهده‌داران مصالح و منافع مردم هستند.

آیت‌الله اراکی اظهار کرد: جامعه ایمانی مثل یک پیکر واحد است که در صورت درد یک عضو، دیگر اعضا هم درد می‌گیرند و اگر اهل ولایت علی و حسینی هستیم، نباید نسبت به درد دیگری بی‌تفاوت باشیم، در جامعه‌ای که رئیس‌جمهور خود را فدای مردم می‌کند، مردم هم باید بهم رسیدگی کنند، سمت این جامعه به سمت خدا و کمال است و امام راحل چنین چیزی را به ما هدیه داد.

وی بیان کرد: یاد امام را اگر زنده نگه می‌داریم به خاطر نعمت بزرگ آزادگی است که به ما داد و امروز دنیا از ملت ایران تبعیت می‌کند و دانشجویان اروپایی شعار به زبان فارسی سر می‌دهند، یعنی فرهنگ انقلاب را به کشورهای اروپایی صادر کردیم.

آیت‌الله اراکی بیان کرد: رسانه‌های آمریکایی اعتراف دارند که اعتراضات دانشجویی توسط ایران رهبری می‌شود، چراکه پیام انقلاب امام و پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: رهبران ایران نیز در قافله شهادت پیش‌قدم هستند و در تاریخ انقلاب نام رئیس‌جمهور شهید، نخست‌وزیر شهید و علمای بزرگ شهید ثبت شده و این یعنی رهبران، صادقانه در خدمت مردم هستند.

آیت‌الله اراکی رعایت قانون در تمام زمینه‌ها را بزرگ‌ترین خدمت مردم به مسئولان دانست و افزود: رعایت قانون بد، بهتر از بی‌قانونی است، اگر قانون رعایت شود جامعه قانون‌مدار می‌شود و متخلف جرئت تخلف و اختلاس ندارد و اگر حرمت قانون شکسته شد، دست متخلفان بزرگ در بی‌قانونی باز می‌شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار