خبرهای داغ:
محمدی خبر داد

مهار آتش‌سوزی منزل مسکونی در محله دیزج همدان

همدان-مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان گفت: آتش نشانان همدان با حضور به موقع، آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در منطقه دیزج شهر همدان را مهار کردند.
کد خبر: ۹۶۰۴۲۲۰
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴

سعید محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: ساعت یک دقیقه بامداد روز چهارشنبه ۱۶ خرداد ماه سامانه ۱۲۵ همدان خبری از آتش سوزی یک منزل مسکونی در محله دیزج شهر همدان را دریافت کرد.

وی با بیان اینکه با دریافت این گزارش بلافاصله دو اکیپ عملیاتی از ایستگاه های مرکز و الوند به محل حادثه در محله دیزج  اعزام شدند، گفت: آتش نشانان پس از حضور در محل و در بررسی اولیه مشاهده کردند آتش کل یک ساختمان را فرا گرفته در حال سرایت به ساختمان های اطراف است.

مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان عنوان کرد: با مشاهده وضعیت موجود آتش نشانان در قالب دو گروه همزمان عملیات اطفاء و جستجو و نجات را آغاز کرده و پس از تلاش بی وقفه توانستند شعله‌های آتش را که کل منزل مسکونی را فرا گرفته بود، مهار و از گسترش آن به ساختمان های مجاور جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: در این عملیات که حدود ۲ ساعت به طول انجامید، ۶ آتش‌نشان در قالب دو گروه عملیاتی حضور داشتند که با اقدام به موقع و عملکرد اصولی در حین انجام عملیات با مهار کامل آتش سوزی، تخلیه دود و ایمن سازی محل حادثه، برای ادامه خدمت‌رسانی به ایستگاه های مبدأ مراجعت کردند.

*وقوع آتش‌سوزی در یک واحد مسکونی در علی آباد فرهنگیان

محمدی تصریح کرد: ساعت ۱۸ و ۳۵ دقیقه عصر روز سه شنبه 15 خرداد ماه نیز وقوع حادثه حریق در طبقه سوم یک واحد مسکونی  در علی آباد فرهنگیان به مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان گزارش شد.

وی بیان کرد: با دریافت این گزارش بلافاصله یک اکیپ عملیاتی از ایستگاه فرهنگ به محل اعزام شدند، واحدها در کم‌ترین زمان ممکن به محل حریق رسیدند و مشغول عملیات اطفاء و نجات شدند.

مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان با بیان اینکه خوشبختانه با سرعت عمل بالای آتش‌نشانان حریق در لحظات اولیه مهار شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در پی نداشت.

*نجات گوسفند گرفتار در داخل چاه

وی همچنین با بیان اینکه ساعت ۹ و ۴۹ دقیقه روز سه شنبه ۱۵ خرداد ماه شهروندان با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و برای نجات گوسفندی که داخل چاه سقوط کرده بود درخواست کمک از آتش‌نشانی داشتند، اظهار کرد: ستاد فرماندهی آتش نشانی همدان بی‌درنگ نیروهای گروه امداد و نجات ایستگاه غدیر این سازمان را به محل حادثه در محله قاسم آباد اعزام کرد.

محمدی افزود: بر اساس روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان، نیروهای آتش نشانی با حضور در محل حادثه، یکی از نجاتگران را پس از تجهیز به وسایل نجات، به داخل چاه فرستادند.

وی بیان کرد: بنا به اظهار افراد حاضر در محل، این گوسفند به علت باز بودن دهانه چاهی که در یک قطعه زمین حفاری شده بود، به درون آن سقوط کرده بود.

مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان ادامه داد: بر اساس این گزارش آتش نشانان با سرعت بالا، این حیوان را بدون این که کوچکترین آسیبی به آن وارد شود، از عمق ۱۰ متری چاه بیرون آورده و تحویل مالک آن دادند.

وی خاطرنشان کرد: لازم بذکر است که در عملیاتی دیگر در محله قاسم آباد آتش نشانان یک قلاده سگ را که به داخل چاهی سقوط کرده بود را خارج کرده و رهاسازی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار