خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

اعتبار بخشی به مدرسه و معلم از اقدامات دولت سیزدهم

تبریز- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: اعتبار بخشی به مدرسه و معلم از اقدامات دولت سیزدهم بود که موجب شد که در نظام رسمی آموزش مرجع تایید صلحیت دانش آموز شناخته شود.
کد خبر: ۹۶۰۴۳۳۱
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مسعود سعادتی در نخستین نشست از سلسله نشست های رسانه رسم خدمت در جمع خبرنگاران، افزود: طرح تاثیر نمرات درسی در کنکور نیز از دیگر اقدامات  دولت سیزدهم است که چندین سال زمین مانده بود.

وی ادامه داد: طی این طرح نمرات درسی امسال ۵۰ درصد و سال بعد ۶۰ در کنکور تاثیرگذار خواهد بود،و نمرات پایه دوازدهم در کنکور امسال و پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در کنکور سال بعد اثرگذار خواهند بود.

سعادتی رتبه‌بندی معلمان را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش عنوان و بیان کرد: این قانون نیز بیش از ۱۰ سال بود مصوب شده و زمین مانده بود که دولت سیزدهم آن را عملیاتی کرد و اکنون هم در مرحله بازنگری است.

وی با اشاره به اینکه توجه بهپرورش دانش آموزان نیز در این دولت مورد توجه ویژه قرار گرفت، بیان کرد: حجم اعتباراتی که در استان در این حوزه هزینه شد به هیچ عنوان قابل قیاس با دولت‌های قبلی نیست به عنوان مثال در سال ۱۴۰۰ این اعتبارات ۱۸۰ درصد، سال بعد ۲۵ و سال ۱۴۰۲ حدود ۱۸۵ بیشتر شد و در مجموع بیش از پنج برابر رشد داشت.

سعادتی دیگر اقدام دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش را رتبه‌بندی معلمان خواند و افزود: این قانون نیز بیش از ۱۰ سال بود که زمین مانده بود و دولت سیزدهم آن را عملیاتی کرد و در زمان حاضر در مرحله بازنگری است.

وی افزایش سرانه دانش آموزی را  دیگر اقدام دولت سیزدهم برشمرد و ادامه داد: سرانه هر دانش آموز در استان در دولت سیزدهم بیش از سه برابر شده است به طوری که در سال ۱۴۰۰، ۶۲ درصد، سال ۱۴۰۱، ۲۰ درصد و سال ۱۴۰۲، ۱۷ درصد رشد داشته است.

سعادتی کار مهم دیگر دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش را ورود جدی به جبران کمبود معلم عنوان و بیان کرد: سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ پیش بینی می‌شد که اواخر دهه ۹۰ و تا سال ۱۴۰۵ تعداد زیادی از معلمان بازنشسته می‌شوند و این به معنی کمبود معلم در مدارس بود و با راهکاری که از سوی دولت سیزدهم ارائه شد این کمبود به چشم نیامد و هیچ کلاس درسی بدون معلم نماند.

وی ادامه داد: راهکار دولت برای رفع این کمبود افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و همچنین استفاده از ماده ۲۸ و فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه‌ها در بدنه آموزش و پرورش بود که در استان در سه سال گذشته چهار هزار و ۷۴۲ نفر از محل ماده ۲۸ و سه هزار و ۵۹۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جذب شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار