خبرهای داغ:

خطیب جمعه تهران: رئیس جمهور بعدی باید در تراز آیت‌الله رئیسی باشد

امام جمعه موقت تهران گفت: باید فردی رئیس جمهور شود که در تراز خدمت‌گزاری آیت‌الله رئیسی باشد و تحت پرچم نایب امام زمان و در کنار و در خدمت مردم باشد.
کد خبر: ۹۶۰۴۶۴۸
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با تسلیت شهادت امام جواد (ع)، گفت: امام امت ریل تاریخ را تغییر داد و ولایت ائمه را در ریل ولایت فقیه تثبیت کرد و بشر را به راه سعادت متوجه کرد.

وی ادامه داد: امام (ره) شخصیتی دارای ابعاد مختلف و ممتاز بود. امام خمینی نزدیک‌ترین فرد از نظر صفات و خصلت‌ها و ارزش‌ها و دانش و بینش‌ها و حکمت و رافت و مهربانی و راه بلدی و ویژگی‌هایی که جاذبه دارد، به پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) بود. ویژگی‌های امام در تاریخ، غیر از ائمه معصومین (ع) منحصر به فرد است. امام به مردم ایمان و اعتقاد و آنان را دوست داشت. امام آینده نگر بود.

خطیب نماز جمعه امروز تهران ادامه داد: جمهوری اسلامی از بصیرت‌های امام (ره) بود. امام بستر تحکیم اسلام و پیاده کردن احکام الهی را فقط با خواست و اراده مردم می‌دانست. اگر نظام از مردم جدا شود یا مردم را از نظام جدا کنند، نه امام می‌تواند امامت کند و نه امتی باقی می‌ماند.

صدیقی همچنین خاطرنشان کرد: امام (ره) کارشناس دین بود. بمباران تبلیغاتی دشمن برای زشت نشان دادن مسئولان، شب و روز ندارد. آنان تخریب‌هایشان علمی است.

خطیب جمعه تهران در ادامه تصریح کرد: آیت الله العظمی بهجت درباره امام (ره) گفته بود امام را در زمان رحلت دیدم که بسیار زیبا و خوشحال بود و گفته بود چرا چنین نباشد، وقتی فردی برای خدا کار کرد.
صدیقی ادامه داد: آیت الله العظمی خامنه‌ای «تالی تلو» ائمه معصومین (ع) است. حضرت آقا در حرم امام (ره) دو نکته بسیار مهم را بیان کردند؛ یکی هجمه به سلطنت و مقابله با استبداد توسط امام (ره) بود. امام صهیونیست‌ها را مورد حمله قرار داد و با استثمار و آمریکا مبارزه کرد و فلسطین را مسئله اول اسلام عنوان کرد.

وی ادامه داد: ایران شاهنشاهی که پایگاه صهیونیست‌ها و آمریکا بود توسط امام از این حالت خارج شد، اما به این اکتفا نکرد، بلکه سفارت اسرائیل را در ایران بست و به جای آن سفارت فلسطین را در ایران باز کرد. امام (ره) حصار عربیت را به اسلامیت تبدیل کرد. آن روز امام شروع کردند و امروز امام خامنه‌ای از دل فرهنگسازی و حرکت حساب شده امام، شرایط امروز را علیه اسرائیل به وجود آوردند. طوفان الاقصی و جبهه مقاومت موجب آب شدن اسرائیل شده است.

وی ادامه داد: طوفان الاقصی در بهترین زمان انجام شد. اگر این عملیات انجام نشده بود، رژیم صهیونیستی بنای عادی‌سازی با کشور‌های اسلامی و کشور‌های منطقه را داشت که اگر این اتفاق افتاده بود هم استثمار اسرائیل نهادینه می‌شد و هم استحمارشان بیمه می‌شد، اما امامِ بعد از امام خمینی چنان جبهه مقاومت را هوشیار به بار آورد که هیمنه اسرائیل به وضعیت امروز تنزل یافته و دیگر هرگز احیاء نخواهد شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: طوفان الاقصی ضعف اساسی قوی‌ترین ارتش جهان را نشان داد. یک تحلیلگر اسرائیلی گفت صهیونیسم در حال آب شدن و از بین رفتن است. شاهکار فرزندان امام و انقلاب و پاسداران غیور و کارشناس و زمانشناس و ولایتمدار ما با فرماندهی فرماندهی شجاع و به روز، این حرکت بازدارنده تدافعی را به حرکت باز دارنده تهاجمی تبدیل کردند. آنان با موشک‌های دوربرد و پهپاد‌های هجومی نفس صهیونیست‌ها را گرفتند.

وی در ادامه سخنانش با ابراز تاسف از شهادت آیت الله رئیسی گفت: دومین مسئله‌ای که امام خامنه‌ای در روز رحلت امام (ره) در حرم ایشان بیان کرد، مظلومیت آیت الله شهید رئیسی بود. هر کدام از مطالب بیان شده از رهبری در این باب، یک درس است. رئیسی مرد کار، عمل، خدمت، صفا و صداقت بود. او در خدمتگزاری به کشور نصاب جدیدی را به وجود آورد. در گذشته هم مسئولانی بودند که خدمات زیادی انجام دادند، اما آقای رئیسی نصاب جدیدی را در باب خدمتگزاری به ملت ایجاد کرد.

صدیقی خطاب به مردم تاکید کرد: در انتخاب رئیس جمهور بعدی باید به این مسئله توجه داشته باشید. مردم بدانند که اگر رئیس جمهور در عشق به خدمت به مردم و ایمان و در تراز نظام ولایی بود، نباید کم بگذارند، همانطور که در برخورد با مصیبت رئیسی رفتار کردند و حماسه آفریدند.

وی اضافه کرد: مردم ایران همانطور که سردار سلیمانی گفت «ملت ما ملت اباعبدالله الحسین و ملت شهادت و ملت امام حسین است». اگرچه آیت الله رئیسی دوره ریاست جمهوریش را نتوانست به پایان برساند، اما خدمتاتش به ملت، خون بهشتی را زنده کرد.

طبق اعلام خبرگزاری صداوسیما، امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آیت الله رئیسی با نائب امام زمان (عج) بیعت کرد و سر بیعتش ماند تا شربت شهادت را نوشید.

وی ادامه داد: همانطور که رهبری فرمودند ملت ایران برای اینکه بتوانند در معادلات پیچیده بین‌المللی منافع‌اش و عمق راهبردی‌اش را حفظ کند و ظرفیت‌هایش را به مرحله ظهور و بروز برساند، احتیاج به یک رئیس جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب دارد. هر رئیس جمهوری که بخواهد این انقلاب را به هم بزند به درد کشور نمی‌خورد. اگر کسی بیاید که همه استانداران و همه طرح‌های کشور را کنار بگذارد به درد ملت نمی‌خورد، بلکه باید فردی رئیس جمهور شود که در تراز خدمتگزاری آیت الله رئیسی باشد و تحت پرچم نایب امام زمان و در کنار و در خدمت مردم باشد.


خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران نیز طی سخنانی گفت: امامت کتاب درسی و استاد ندارد، بلکه موهبت الهی است و اکتسابی نیست. معتقدم همین مسئله درباره ولایت فقیه نیز وجود دارد. امام و رهبری مطمئناً پشتشان گرم است. دیدید این عزیزان در شرایط مختلف چگونه عمل کرده‌اند.

وی افزود: ائمه اطهار (ع) فقط امام زمان خودشان نیستند، بلکه در همه دوره‌ها امام هستند. آنان در علم و معرفت سرآمد روزگار هستند.

صدیقی اظهارکرد: همه ما در محضر پیامبر اسلام (ص)، ائمه معصومین (ع) و صدیقه کبری (س) هستیم و انگیزه همه ما برای شرکت در نماز جمعه را می‌دانند. از عمل آن چیزی که دست انسان را در زندگی ابدی می‌گیرد، احسان، خیر و خدمت به مردم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار