مهریه‌های سنگین و داشتن درجه‌ تحصیلی بالا، سدهای موجود بر سر راه ازدواج آسان است

امام جمعه چناران گفت: مهریه‌های سنگین و داشتن درجه‌ تحصیلی بالا سدهایی است که خودمان برای ازدواج درست می‌کنیم، واقعا می‌شود در کنار بسیاری از محدودیت‌ها ازدواج‌های جوانان را به سمت سادگی پیش ببریم.
کد خبر: ۹۶۰۴۶۷۶
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از چناران، حجت الاسلام تاجی با تسلیت شهادت امام جواد (ع) و با اشاره به سیره سیاسی آن حضرت گفت: امام جواد (ع) در دوران امامت خود با شرایط خاصی به لحاظ سیاسی و فرهنگی مواجه بود. 

وی به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و روز ازدواج اشاره کرد و افزود: آداب و رسوم‌ها و مهریه‌های سنگین و شرایطی که برای ازدواج‌ گذاشته می‌شود ازدواج‌ها را به تأخیر می‌اندازد، درست است که مردم مشکلات اقتصادی دارند ولی همه مشکلاتی در این زمینه ندارند.  

امام جمعه چناران بیان کرد: از جمله مشکلات در مسیر ازدواج مهریه‌های سنگین و داشتن درجه‌ تحصیلی بالا سدهایی است که خودمان برای ازدواج درست می‌کنیم، واقعا می‌شود در کنار بسیاری از محدودیت‌ها ازدواج‌های جوانان را پیش ببریم.

وی با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در موضوع جمعیت اعلام کرد: شاید یکی از کلماتی که به ندرت در بیانات رهبر معظم انقلاب شنیده شده، کلمه‌ «هولناک» است که ایشان برای موضوع جمعیت بیان کردند که علاوه بر تعبیر «آینده‌ هولناک» حتی ایشان بحث سونامی سالمندی را مطرح کردند. 

تاجی تصریح کرد: ما باید از امروز به این سونامی که در آینده درگیر آن خواهیم شد، فکر کنیم چرا که سالمندی برای کشور مشکلات زیادی به بار می‌آورد و سالمندی نشاط را از کشور می‌برد، رکود اقتصادی ایجاد می‌کند و باعث اُفت مسائل اقتصادی،‌ سیاسی و امنیتی می‌شود.

خطیب جمعه چناران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات خاطرنشان کرد: صحنه انتخابات آبروی ملی است و باید صحنه‌ عزّت و حماسه و حاکمیت اخلاق باشد. صحنه‌ انتخابات صحنه‌ عزّت و حماسه و رقابت برای خدمت است و صحنه‌ بگو مگو، نزاع برای به‌دست آوردن قدرت نیست. 

وی صحنه انتخابات را آبروی ملت، صحنه عزت، حماسه و خدمت اعلام کرد و ادامه داد: انتخابات واژه آبروی ملی، تبیین ماهیت حقیقی رقابت‌های انتخاباتی در جمهوری اسلامی و حاکمیت اخلاق در رقابت‌ها است.

 تاجی با توجه به نزدیک بودن به انتخاب فرد اصلح در صحنه انتخابات اذعان داشت: افرادی که به جای ارائه تصویری از برنامه‌هایی که برای پیشرفت کشور تدارک دیده‌اند، صحنه انتخابات را به آوردگاهی غیراخلاقی تبدیل می‌کنند و از طریق بدگویی، تهمت زدن، سعی در جلب توجه دارند به آبروی ملی لطمه می‌زنند و در تراز ریاست جمهوری اسلامی ایران نیستند.

خبرنگار/ ملیحه مداح

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار