خبرهای داغ:
یادداشت/

آیا جریان انقلابی از یک سوراخ دوبار گزیده خواهد شد؟

همدان-امروز وحدت کلمه، آرامش سیاسی، اخلاق و خوش رفتاری و برخورد کریمانه با یکدیگر در میان جریان انقلابی رو به کم رنگ شدن دارد و جاهلانی در این میان بر آتش این اختلاف می‌دمند.
کد خبر: ۹۶۰۴۷۲۳
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، تقریبا تمامی آنانی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند و کنشگری سیاسی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت‌های سیاسی خود قرار داده و منش‌های سیاسی و خواسته‌های سیاسی و اجتماعی ایشان را نصب‌العین قرار داده و سعی می‌کنند آنها را در جامعه پیگیری کنند در انتخابات نیز به سمت کسانی خواهند رفت تا ذهنیت و رفتار وی با نظام فکری و سیاسی امامین انقلاب بیشترین تطابق را داشته باشد.

از جمله مهمترین خواسته‌های امامین انقلاب در سیاست داخلی می‌توان به مسئله عدالت اجتماعی و رسیدگی به اقشار مستضعف در سرتاسر کشور، برخورد قاطعانه با تبعیض و فساد، تلاش شبانه‌روزی و مجدانه برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی و برخورد کریمانه و حکیمانه با منتقدین و در سیاست خارجی دفاع از مظلومین عالم به خصوص مظلومان فلسطین، مقابله حکیمانه با استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، دفاع عاقلانه و حکیمانه از منافع ایران و برقراری پیوند با کشورهای دوست و همسو در عرصه جهانی.

این کنش‌گران سیاسی در واقع همان جریان انقلابی هستند که دوست دارند بهترین شخص در این عرصه میدان‌دار سیاست و اجرای کشور باشد.

اما متاسفانه در سیاست‌ورزی داخلی این همگرایی در بین جریان انقلابی به خوبی تبیین نشده و بعضاً به خودزنی هم رسیده است. تجربه تلخ انتخابات 92 نشان داد که بر خلاف آنچه که جریان انقلابی می‌پنداشت شخصی که کم ترین اقبال عمومی به او بود چنان از فرصت پیش آمده استفاده کرد که راه چند ساله را یک شبه طی کرد و در عین ناباوری، هشت سال مدیریت اجرایی کشور به دست کسانی افتاد که کم ترین اعتقاد را به سیاست ورزی امامین انقلاب داشتند و شد آنچه شد.

با شهید شدن رئیس جمهوری مردمی و انقلابی باز این جریان انقلابی است که با حضور پر تعداد کاندیداها و خود زنی برخی افراد در فضای مجازی در حال تکرار همان فاجعه سال 92 هستند. به راستی نباید جریان انقلابی به خود بیاید و صحنه کشور را به خوبی ببیند. تا کی می خواهیم چوب ندانم کاری های برخی افراد در این صحنه را بخوریم. تا کی می خواهیم با خودرایی و خودخواهی، فضایی سیاسی کشور را دو دستی تقدیم به کسانی کنیم که کم ترین شباهت را با جریان انقلاب دارند و باعث خوشحالی دشمنان انقلاب شویم. به راستی می خواهیم از یک سوراخ دوبار گزیده شویم؟!

امروز وحدت کلمه، آرامش سیاسی، اخلاق و خوش رفتاری و برخورد کریمانه با یکدیگر در میان جریان انقلابی رو به کم رنگ شدن دارد و جاهلانی در این میان بر آتش این اختلاف می‌دمند.

لذا بر همه کسانی که دلسوز این انقلاب و کشورند و اعتقاد راسخ به رهبری حکیمانه امام خامنه ای (مدظله العالی) دارند باید از خود بگذرند و با وحدت، یکپارچگی، آرامش و عقلانیت راه شهید جمهور را در دولت بعد ادامه دهند.

یادداشت از: دکتر سیدعبدالله شجاعی، عضوهیات علمی دانشگاه ملایر

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار