افتتاح استخر شهدای غواص ناحیه ۵ مشهد در طرح یادگار ابراهیم

در طرح یادگار ابراهیم، استخر شهدای غواص ناحیه ۵ مشهد با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۶۰۴۸۴۹
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش‌وپرورش در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های آموزش‌وپرورش خراسان رضوی تحت عنوان یادگار ابراهیم که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در اداره آموزش‌وپرورش ناحیه ۵ مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم نزدیک به ۸ هزار فضای آموزشی و ورزشی جدید تحویل دانش‌آموزان شده است. در دوره فعلی قله‌های جدیدی در تمامی حوزه‌ها فتح شده و تاکنون، به‌ازای هر روز کاری این دولت، ۸ مدرسه تکمیل و تجهیز شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
 
 وی افزود: سهم آموزش‌وپرورش از ۰/۲۷ یک درصد مالیات بر ارزش‌افزوده افزایش‌یافته و از ۱۲ درصد به حدود ۴۰ درصد رسیده است که این افزایش بودجه، امکان توسعه بیشتر فضاهای آموزشی و ورزشی را فراهم آورده است.
 
 مراد صحرایی بر اهمیت سند تحول بنیادین و طرح‌های غربالگری سراسری دانش‌آموزان تأکید و ذکر کرد: برای ساخت یک ایران قوی، باید به مدرسه برگردیم و در نظام تعلیم‌وتربیت، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی را آغاز کنیم.
 
 در ادامه یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: یکی از مسائل عمده در آموزش‌وپرورش استان، کمبود فضای آموزشی بود. میانگین فضای آموزشی کشور ۵.۴ مترمربع است، درحالی‌که متأسفانه ما در استان یک مترمربع کمتر و تقریباً ۴.۵ مترمربع هستیم. مشکل دوم توزیع این فضای آموزشی بود که سرانه در حاشیه شهر مشهد تقریباً به دو مترمربع می‌رسید.
 
 وی ادامه داد: ما بررسی کردیم که حدود ۱۲، ۱۳ هزار کلاس کمبود داریم. طی سه سال عمر دولت سیزدهم که متأسفانه از حضور شهید رئیسی محروم شدیم، ۴۰۰۰ کلاس ساخته شد که رکوردی در آموزش‌وپرورش بود. زمینه و امکان ساخت ۵۰۰۰ کلاس فراهم شده که ساخت این کلاس‌ها امروز آغاز خواهد شد و ان‌شاءالله رکورد سه‌ساله شکسته می‌شود.
 
 در پایان با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، استاندار خراسان رضوی، فرماندار مشهد، مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه ۵ مشهد و دیگر مسئولان، استخر شهدای غواص ناحیه ۵ مشهد افتتاح شد.
 خبرنگار/محدثه رأفتی خداپرست

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار