لقمه‌های حرام مهر غفلت بر دل‌ها می‌زنند

کارشناس علوم اسلامی گفت: لقمه حرام نمی‌تواند ظرفیت‌های بالفعل انسان را شکوفا کند، به صورتی که در نسلش نیز تأثیر مستقیمی می‌گذارد؛ لذا لقمه حرام بر دل‌ها مهر غفلت می‌زند.
کد خبر: ۹۶۰۵۴۳۱
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵
لقمه‌های حرام مهر غفلت بر دل‌ها می‌زنند

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس، احمد فخریان در سلسله جلسات آموزشی با موضوع امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در سیره اهل‌بیت (ع) اظهار کرد: اگر کسی بخواهد قلعه سعادت را فتح و موفقیتی کسب کند باید هم تمسک به قرآن کریم و هم توسل به ائمه اطهار (ع) داشته باشد. 

 وی مهم‌ترین دلیل قیام امام حسین (ع) را مسئله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دانست و افزود: در این فریضه مهم باید محکم و راسخ گام برداشت و در این راه، روش صحیح به فرد شناسانده شود تا بتواند از ظرفیت‌های موجود بهترین بهره را ببرد.

 فخریان تصریح کرد: لقمه حرام نمی‌تواند ظرفیت‌های بالفعل انسان را شکوفا کند، به صورتی که در نسلش نیز تأثیر مستقیمی می‌گذارد؛ لذا لقمه حرام بر دل‌ها مهر غفلت می‌زند.

 وی ادامه داد: یکی از ستون‌های دین نماز است؛ لذا با نماز می‌توان از فحشا و منکر در امان ماند و به‌سوی نور و روشنایی رهنمود شد.

 کارشناس علوم اسلامی بنا به اشاره صریح آیات و روایات به سیره پیامبر به‌عنوان خلق عظیم، بیان کرد: انسان به‌عنوان اشرف مخلوقات می‌تواند در رفتار و کردارش، پیرو اهل‌بیت (ع) باشد.

 وی از اصول تغییرناپذیر در سیره پیامبر و ائمه اطهار (ع) این‌گونه یادکرد: در استواری و توجه به خداوند، باید همواره چشم دل داشت نه چشم سر و یقیناً با چشم دل می‌توان قدرت لایزال الهی را مشاهده کرد و این مهم، مورد تأکید قرار گرفت.

 فخریان به ساده‌زیستی، قناعت، خوش‌گفتاری اشاره و عنوان کرد: کلام شیوا، لین و نرم باعث می‌شود که افرادی با مسلک و آیین‌های مختلف به دین مبین اسلام گرویده شوند. مجادله و مناظره احسن، قاطعیت در اجرای احکام، تواضع، اتکای به نفس، مبلغ بودن معصومین، بی‌اعتنایی به دنیا، مدارا با مردم، مساوات و مردم‌داری و انفاق، از دیگر امور اساسی در این زمینه است.

 وی حدیث ثقلین را راه نجات بشریت خواند و تأکید کرد: هر که به قرآن و اهل‌بیت (ع) تمسک جوید، برایش راهی به‌سوی نور و هدایت توسط ذات اقدس الهی باز خواهد شد.

خبرنگار/ ملیحه مداح

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار