نهادینه‌کردن امربه‌معروف در نظام بانکداری فشار اقتصادی بر مردم را کاهش می‌دهد

 رئیس شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و مدیرعامل شعب بانک سپه خراسان رضوی گفت: چنانچه فریضتین در نظام بانکداری نهادینه شود بار فشار اقتصادی بر مردم کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۹۶۰۵۲۲۲
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس؛ محمدحسن براتی در کمیته بانک‌های استان که با حضور دبیر، قائم‌مقام دبیر و جمعی از معاونین ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان و دبیران شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بانک‌های استان در این سرپرستی برگزار شد اظهار کرد: اجرای صحیح فریضتین در ذات دستگاه‌های اقتصادی به‌ویژه بانک‌ها تعریف شده و به‌درستی اعمال می‌شود.

 وی بانک را در دوکلمه تجهیز و تخصیص خلاصه کرد و افزود: چنانچه با این تعریف به بانک نگاه کنیم اجرای این فریضه واجب را در راستای تجهیز سرمایه و تخصیص اعتبار برای گام برداشتن در مسیر تقاضای مردمی در اولویت قرار می‌دهیم.

 مدیرعامل شعب بانک سپه خراسان رضوی بیان کرد: قالب تبیین فریضتین در اعمال و رفتار همه ما نهادینه شده است و باید به‌درستی آن را اجرا کنیم تا اثرات مثبت آن را در جامعه مشاهده کنیم.

 کمیته بانک‌ها در خراسان رضوی موفق به کسب رتبه برتر برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۲ شده‌اند

نهادینه‌کردن امربه‌معروف در نظام بانکداری فشار اقتصادی بر مردم را کاهش می‌دهد

 مهدی رضایی، قائم‌مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور و دبیر ستاد استان در ادامه این جلسه اعلام کرد: در ارزیابی کمیته های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ۱۳۰ دستگاه اجرایی استانی که در قالب ۸ کمیته تجمیع شده‌اند، کمیته بانک‌ها موفق به کسب رتبه برتر شده است.

 وی ادامه داد: در کمیته بانک‌ها با توجه‌ به ثبت برنامه‌ها در سامانه ارزیابی کشور بانک سپه و بانک ملی به‌عنوان برترین‌های دستگاه‌های استانی معرفی شدند که این امر نشان از دغدغه‌مندی و مسئولیت‌پذیری این دستگاه‌های اجرایی را می‌رساند.

 رضایی بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ با توجه‌ به اشکالاتی که در سامانه برنامه‌ریزی وجود داشت سامانه جدید مدیریتی توسط تیم برنامه‌ریزی استان راه‌اندازی شد که بسیاری از مشکلات سامانه قبلی رفع شده و در این سامانه برنامه‌ها کاربران می‌توانند تمام مراحل و فرایند عملکرد نهاد مربوطه را رویت کنند و گزارش لحظه‌ای را به رؤسای شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دستگاه‌های اجرایی ارائه کنند.

 قائم‌مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور اعلام کرد: مهم‌ترین اتفاق این داشبورد مدیریتی این است که معاونت‌ها در سامانه به‌صورت سیستمی ارزیابی می‌شوند و این امر به دلیل شفاف‌بودن موضوع حائز اهمیت است.

 رضایی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را همراه و پشتیبان دستگاه‌های اجرایی دانست و توضیح داد: این همکاری و مشارکت ستاد با دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کند مشکلات به‌راحتی و با سرعت بیشتری رفع شود و امیدبخشی در جامعه افزایش یابد.

 وی خاطرنشان کرد: احصای معروف و منکر، آموزش و شناسایی ظرفیت‌های تبلیغاتی دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه‌های اختصاصی کمیته بانکها است که در سال جاری با نگاه ویژه‌تری اجرا می‌شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار