خبرهای داغ:

مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان: واسطه‌گری خیر می‌تواند به ازدیاد جمعیت کمک کند

مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان:
واسطه‌گری خیر می‌تواند به ازدیاد جمعیت کمک کند
مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان برگزاری دوره توانمندسازی واسطه‌گری خیر را به منظور واسطه‌گری برای ازدواج جوانان و پیشگیری و حکمیت طلاق، در رشد جمعیت مؤثر دانست.
کد خبر: ۹۶۰۵۰۰۷
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان -فاطمه باباسالاری در حاشیه دوره توانمندسازی واسطه‌گران خیر در گفتگو با خبرگزاری بسیج اصفهان با بیان اینکه یکی از سنت‌های حسنه‌ای که در گذشته در بین خانواده‌ها وجود داشته بحث واسطه‌گری خیر بوده است، گفت: این سنت به این شکل بود که افرادی با شناختی که از خانواده‌ها داشتند جوان‌های آن‌ها را که شرایط لازم برای ازدواج داشتند به همدیگر معرفی می‌کردند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به وجود این ظرفیت، معاونت اجتماعی سپاه اقدام به برگزاری دوره توانمندسازی واسطه‌گران خیر نموده است که این دوره می‌تواند سطح آگاهی و مهارت شرکت‌کنندگان را در بحث همسان‌گزینی و همتایابی ارتقا دهد.

وی با بیان این که ارتقای سطح توانمندی این عزیزان می‌تواند ازدواج‌های موفق‌تری را در آینده رقم بزند، اذعان کرد: با توجه به مشکلاتی که در بحث امر ازدواج داریم و آسیب‌هایی که در این موضوع وجود دارد و ازدیاد سن ازدواج جوانان، این عزیزان می‌توانند کمک شایانی به بحث ترویج ازدواج داشته باشند.

بابا سالاری مسئله مورد توجه بعدی را موضوع حکمیت طلاق عنوان و تصریح کرد: با توجه به آسیب‌هایی که پیش روی خانواده‌ها وجود دارد افرادی که در زمینه حکمیت طلاق فعال هستند، باید توانمندی لازم را کسب کنند و دوره‌ای که در حال برگزاری است در خصوص پیشگیری از وقوع طلاق سرفصل‌هایی را برای توانمندسازی این افراد در نظر دارد که در طی این دو روز به ایشان آموزش داده می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان گفت: بحث واسطه‌گری خیر و پیشگیری و حکمیت طلاق به نوبه خود می‌تواند به بحث ازدیاد جمعیت و فرزندآوری هم کمک کند و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی، آگاه‌سازی لازم را برای خانواده‌ها نسبت به این موضوعات داشته باشیم.

وی ادامه داد: قطعاً ازدواج‌های موفق می‌تواند به رشد فرزندآوری هم در جامعه کمک کند. موضوع ازدیاد جمعیت و فرزندآوری هم یکی از موضوعاتی است که در معاونت اجتماعی و بسیج جامعه زنان سپاه صاحب‌الزمان -عجّل الله تعالی فرجه الشّریف- دنبال می‌شود و در رده‌های خواهران ما هم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار