خبرهای داغ:
دبیر ستاد ملی جمعیت کشور:

نرخ رشد باروری در ۱۵ استان کشور مثبت است 

دامغان_ دبیر ستاد ملی جمعیت کشور گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت احوال نرخ رشد باروری کشور از حالت منفی خارج شده و مثبت مانده است و ۱۵ استان نرخ رشد باروری مثبت را تجربه کردند.
کد خبر: ۹۶۰۵۱۶۴
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷

شکیبا محبی تبار دبیر ستاد ملی جمعیت کشور در گفت وگو با خبرنگار بسیج در شهرستان دامغان در حاشیه رویداد خانواده، فرزندآوری و جمعیت که با حضور مدیران، دانشگاهیان، مادران و فعالان فرهنگی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ثبت احوال نرخ رشد باروری کشور از حالت منفی خارج شده و مثبت مانده است، ۱۵ استان نرخ رشد باروری مثبت را تجربه کردند و نرخ رشد در ۴ استان ثابت مانده است و ۱۲ استان در حال حاضر منفی است.

محبی تبار ضمن اشاره به تشکیل قرارگاه‌های جوانی جمعیت در کشور گفت: استانداری‌ها با تشکیل این قرارگاه‌ها موظف هستند خدماتی که دولت به خانواده‌های هدف ارائه می دهد را پیگیری کنند.

وی اهدای بالغ بر ۸۰ هزار قطعه زمین به خانواده‌های سه فرزند به بالا را یکی از خدمات دولت در حوزه فرزندآوری بیان کرد و افزود: بیمه مادران دارای سه فرزند عشایر و روستایی، تسهیلات و وام‌های فرزندآوری، تسهیلات خودرو به مادران از دیگر خدمات دولت می باشد.

دبیر ستاد ملی جمعیت کشور افزود: ۹۰ درصد هزینه ناباوری در مراکز دولتی  و ۷۰ درصد در مراکز خصوصی تحت پوشش بیمه ها می باشد.

محبی تبار مسائل اداری و استخدامی از جمله مرخصی زایمان، سنوات، افزایش ترم‌های مرخصی مادران دانشجو، سبدهای حمایتی از دهک ۱ تا ۵ به مادران دارای فرزند زیر ۵ سال  را از مشوق های دولت در امر فرزندآوری عنوان کرد.

دبیر ستاد ملی جمعیت در پایان گفت: مردم ایران خانواده دوست هستند و همچنان ذائقه فرزندخواهی در بین خانواده‌ها فعال است، حاکمیت و دولت باید حمایت کند تا خانواده‌ها با انتخاب آگاهانه بعد خانواده خود را تشخیص دهند و تکمیل کنند.

کد ویدیو
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار