آموزش در مدارس الگوی صالح تک بعدی نیست

مسئول سازمان مدارس الگوی صالح استان اردبیل گفت: آموزش در مدارس الگوی صالح تک بعدی نبوده بلکه به تمامی نیازهای دانش آموزان توجه می شود.
کد خبر: ۹۶۰۵۲۴۳
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸

آموزش در مدارس الگوی صالح تک بعدی نیست

سرهنگ علی لطفی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: در مدارس الگوی صالح علاوه بر آموزش علمی، آموزش‌های مختلف مورد نیاز برای دانش آموزان ارایه می‌شود تا آنها بتوانند بعد از فارغ التحصیل شدن در جامعه توانایی تشخیص خوب و بد را داشته و مسیر صحیح زندگی را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه در مدارس الگوی صالح توجه ویژه‌ای به مسائل اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، مهارتی و تربیتی دانش آموزان می‌شود، اظهار کرد: تربیت هدف محور و پرورش دانش‌آموزان انقلابی از اولویت‌های این مدارس است.

لطفی با تاکید بر لزوم عبور از آموزش‌های سنتی و تک بعدی، بیان کرد: با توجه به پیچیدگی‌های زندگی، امروز آموزش‌های سنتی و تک بعدی اثرگذاری لازم را ندارند و ضروری است نوجوانان و جوانان در تمامی حوزه ها آگاهی‌های لازم را داشته باشند.

مسئول سازمان مدارس الگوی صالح استان اردبیل اضافه کرد: تلاش می شود در این مدارس تعلیم و تربیت اصیل اسلامی محقق شده و جوانان و نسل های آینده باارزش‌های دینی پرورش‌ یابند.

سرهنگ لطفی با اشاره به اینکه مبانی راهبردی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس الگوی صالح عملیاتی می‌شود، ادامه داد: در این مدارس ارزش‌های اصیل اسلامی ایرانی همچون احترام به والدین و بزرگ‌ترها و ایثار و گذشت در میان دانش آموزان تقویت می شود.

وی گفت: در مدارس الگوی صالح در کنار تحصیل علم، با توجه به شرایط سنی دانش آموزان برای هر مقطع تحصیلی برنامه ها و کلاس های آموزشی مختلفی به صورت آزاد برگزار می‌‍شود.

وی برگزاری اردوهای مختلف با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، راه اندازی اتاق بازی کودکان به صورت مسئله محور، برگزاری انواع مسابقات، برگزاری اردوهای تربیتی، مذهبی، علمی، تفریحی و گردشگری، برگزاری کلاس های مطالعاتی و پژوهشی و تشکیل اتاق‌های فکر آموزشی برای ایجاد خلاقیت و نوآوری (ادراک، الهام، پرورش، خلق و نوآوری) را از جمله آنها عنوان کرد.

مسئول سازمان مدارس الگوی صالح استان افزود: در این مدارس تلاش می‌شود با توجه به علاقه و استعداد دانش آموزان آنها قبل از فارغ التحصیل شدن حداقل در یک رشته مهارت کسب کرده و بعد از فارغ التحصیل شدن بتوانند در جامعه از آن استفاده کنند.

سرهنگ لطفی اظهار کرد: در مدارس الگوی صالح خدمات کمک آموزشی، مشاوره‌های تحصیلی و خانوادگی در قالب طرح "مدرسه زندگی" برای تربیت جوانان مقتدر، کمک به تحلیل درست و تفکر آینده نگرانه با توجه به علوم رفتاری و جامعه شناسی و روانشناختی و کلاس‌های سواد رسانه برای دانش آموزان و والدین با هدف افزایش بصیرت آنها برگزار می شود.

وی بیان کرد: در این مدارس به همه امور آموزشی و پرورشی در کنار هم توجه می‌شود تا دانش آموزان و آینده سازان این مرز و بوم علاوه بر تحصیل علم، با معرفت افزایی و کسب مهارت های لازم به هویت اسلامی خود پی برده و باخودشناسی و خودباوری و کسب مهارت های عاطفی و حرکتی زندگی با اخلاق و با نشاط در محیط خانواده و جامعه داشته باشند.

سرهنگ لطفی با اشاره به فعالیت پنج مدرسه الگوی صالح در نقاط مختلف استان اردبیل اضافه کرد: از این تعداد ۲ مدرسه در مقطع پیش دبستانی، ۲ مدرسه در مقطع تحصیلی ابتدایی و یک مدرسه نیز درمقطع تحصیلی دوره اول متوسطه فعالیت می کنند.

مسئول سازمان مدارس الگوی صالح استان اردبیل ادامه داد: ثبت نام در این مدارس شروع شده و علاقمندان می توانند با ثبت نام در این مدارس از خدمات متنوع آموزشی ارایه شده در آن بهره مند شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار