مجوز دوازدهمین اقامتگاه بوم‌گردی در دامغان صادر شد

دامغان_ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از صدور دوازدهمین پروانه بهره‌برداری اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان دامغان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۵۳۴۲
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی اکبرپور رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با اعلام این خبر گفت: به استناد ماده ۷ قانون توسعه ایران‌گردی و جهانگردی و به‌ منظور توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این شهرستان، پروانه بهره‌برداری برای اقامتگاه عمارت طاهری در روستای صیدآباد دامغان صادر شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه این اقامتگاه‌ بوم گردی در قالب یک بنای تاریخی مرمت‌شده در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد، افزود: اقامتگاه‌های بوم‌ گردی باهدف تقویت زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغال در روستاها، احیاء فرهنگ، آداب‌ورسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کمتر شناخته‌شده در مناطق روستایی راه‌اندازی می‌شود.

اکبرپور با بیان اینکه صنعت توریسم می تواند موجب درآمد پایدار برای شهرستان دامغان ایجاد کند، بیان کرد: احیاء خانه‌های بوم گردی متناسب با ویژگی‌های بومی در این بخش، موجب افزایش اشتغال و جلوگیری از مهاجرت و ترغیب روستاییان به زندگی در روستا می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی که خواستار سرمایه‌گذاری برای احداث اقامتگاه بوم گردی هستند می‌توانند به‌منظور احیاء بافت قدیم نسبت به دریافت مجوز در چارچوب قانون اقدام نمایند و برای توسعه گردشگری در شهرستان دامغان، در صدور مجوزهای لازم در این حوزه در کمترین زمان ممکن همکاری لازم انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار