خبرهای داغ:
مدیرکل غله گلستان؛

خرید تضمینی از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن عبور می‌کند/خوشه‌های طلایی رکورد زدند

روح الله مهری گفت: در دولت سیزدهم موفق شدیم تا این لحظه رکوردهای خرید گندم را نسبت به سال گذشته بشکنیم.
کد خبر: ۹۶۰۵۴۴۶
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱

خرید تضمینی از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن عبور می‌کند/خوشه‌های طلایی رکورد زدند

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ روح‌الله مهری مدیرکل غله گلستان در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم در استان گلستان اظهار کرد: افزون بر ۶۵ الی ۷۰ درصد برداشت گندم در استان گلستان به اتمام رسیده است و خرید محصول از کشاورزان انجام شده؛ پیکی که داریم از رامیان و آزادشهر به سمت شرق استان می‌رود.

وی افزود: نقشه استان گلستان را طراحی کردیم و بر این اساس سیلوهای بخش دولتی، خصوصی، کارخانجات آرد و تعاونی‌های روستایی روی نقشه جانمایی شدند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به رکوردشکنی‌های دولت رئیسی در بخش گندم این محصول استراتژیک گفت: تاکنون ۸۴۱ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان گلستان خریداری شد.

مهری بیان کرد: رکوردهای خرید گندم از سنوات قبل در امسال شکسته می‌شود، نسبت به سال گذشته در چنین روزی ۴۶ درصد افزایش خرید داشتیم و خرید ۳۸۵ هزار تن گندم در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه در سال جاری به ۸۴۱ هزار تن رسیده است.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه پیک را پشت سر گذاشتیم، اما بیشترین خرید در یک روز به ۷۷ هزار تن گندم رسیده است که تمام رکوردهایی که پیش‌بینی می‌کردیم شکسته شده است احتمال دارد خرید تضمینی گندم از یک میلیون و یکصد هزار تن عبور کند و خبرهای خوب به مردم و گندمکاران برسانیم.

منبع: گلستان ما

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار