معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی:

راه اندازی بزرگ ترین آزمایشگاه دامپزشکی شمال‌غرب در تبریز

تبریز- معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: بزرگ ترین آزمایشگاه دامپزشکی شمال‌غرب در تبریز راه اندازی شده است.
کد خبر: ۹۶۰۵۴۵۹
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اکبر خداداد در پنجمین نشست از سلسله نشست های رسانه ای رسم خدمت در جمع خبرنگاران، افزود: این آزمایشگاه از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور شهید است که در راستای  تشخیص و کنترل بیماری های دامی کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دامپزشکی دومین صنعت پس از نفت بوده، اظهار کرد: حفظ سرمایه های دامی  کشور و ارتقای سطح بهداشت جامعه از اهداف این اداره کل است.

خداداد امنیت غذایی، سلامت جامعه و حفظ استانداردهای بهداشتی را از سیاست های دامپزشکی خواند و تاکید کرد: تک تک افراد چامعه باید در این خصوص به عنوان ناظر عمل کنند.

وی افتتاح ۵ واحد صنعتی دام و طیور، ۷ باب کارخانه در آستانه صدور پروانه، تحویل کد آی آر ۶ واحد، تجهیز ۴ کشتارگاه صنعتی و بهره برداری از ۱۲ واحد بسته بندی بر اساس استاندارد های بهداشتی را از اقدامات دامپزشکی استان طی سه سال گذشته برشمرد.

خداداد تعطیلی دو کشتارگاه سنتی در میانه و هریس را نیز از دیگر اقدامات دامپزشکی عنوان و بیان کرد: این واحدها در راستای بهداشت جامعه و امنیت غذایی تعطیل شدند.

وی در خصوص آنفلوآنزای پرندگان نیز گفت: با تلاش های صورت گرفته است این نوع بیماری کنترل شده است و اگر این بیماری شیوع و سد حیوانی را رد کند تلفات جامعه انسانی آن بالای ۷۰ درصد خواهد بود.

خداداد با قدردانی از تلاش گروه های جهادی نیز اظهارداشت: جهادگران در اردوهای جهادی در کمک رسانی به واکسیناسیون دام ها و سلامت جامعه کمک شایانی داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار