الگو باشیم؛

نخبگان خلاقی که ثروت می‌آفرینند/ هنری که خواهان دارد

استان مرکزی در صنایع چرمی دارای قابلیت‌های فراوانی است که در صورت رفع مشکلات تأمین مواد اولیه، پرداخت تسهیلات، حمایت از هنرمندان این عرصه و ... می‌توان شاهد رونق آن در استان بود.
کد خبر: ۹۶۰۵۵۰۵
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ یکی از قدیمی‌ترین هنرهای دستی ایران، صنعت چوب است، صنعتی که به دلیل تنوع در تولید و تطبیق‌ با سلیقه‌های متفاوت، بسیار محبوب و پرطرف‌دار است.

دلیل اهمیت این هنر در صنایع‌دستی به‌خاطر ارتباطی است که ذهن خلاق هنرمند با آن برقرار می‌کند، قابلیت رنگ‌پذیری و شکل‌پذیری آن باعث شده تا هنرمندان بسیاری در این عرصه فعالیت دشته باشند. در نتیجه این ویژگی‌ها سبب شده تا چوب در دست‌های یک ذهن خلاق و هنرمند به شکل‌های متفاوتی درآید و کاربردهای فراوانی پیدا کند.

داریوش حسنعلی یکی از جوانان محلاتی و فارغ التحصیل رشته طراحی صنعتی از دانشگاه تهران است که با عشق و علاقه به سراغ صنعت چوب رفته و اکنون توانسته از این هنر برای خود درآمدزایی داشته باشد.

این جوان هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی درباره فعالیت اقتصادی‌اش در این زمینه چنین گفت: باتوجه به اینکه کارگاه چوب یکی از واحدهای درسی‌ام بود از نزدیک با این هنر آشنا شدم و بعد از فارغ‌التحصیلی سعی کردم با ارتقا سطح مهارتی خود به شکل حرفه‌ای به این هنر بپردازم.

یازده سالی می‌شود که کار را شروع کرده‌ام و در حال حاضر برای 4 نفر به شکل مستقیم ایجاد اشتغال کرده‌ام. 

محصولات خلق شده در کارگاه هنری ما اکسسوری‌های چوبی، نوشت‌افزار، عینک، پیکسل و هدایای تبلیغاتی است که خوشبختانه از بازار فروش خوبی هم برخوردار هستند.

باتوجه به اینکه با شرکت‌های واسط در تهران همکاری می‌کنیم همه تولیدات ما به خارج از صادر می‌شود و حتی در حوزه صادرات به خارج از کشور گرچه هنوز به شکل عمده‌ای صادرات نداریم ولی به شکل مسافری و تک سفارش کار داشته‌ایم.

بیشترین مشکلی که هنرمندان از جمله هنرمندان صنعت چوب با آن مواجه هستند گرانی مواد اولیه است که به دلیل عدم ثبات در حوزه اقتصاد ایجاد می‌شود. 

انتهای پیام/ع.م

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار