خبرهای داغ:

در نشست بانوان تحول آفرین مطرح شد: پرهیز از کارهای جزیره‌ای در حوزه زنان

در نشست بانوان تحول آفرین مطرح شد:
پرهیز از کارهای جزیره‌ای در حوزه زنان
دومین نشست بانوان تحول آفرین در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی برگزار و در آن بر ضرورت اجتناب از کارهای جزیره ای در حوزه زنان تاکید شد.
کد خبر: ۹۶۰۵۵۱۰
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
 

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-اعظم خضری معاون اجرایی بانوان تحول آفرین در این نشست با اشاره به برخی موضوعات و مسایلی که بانوان با آن روبرو هستند، گفت: برخی مسایل حوزه زنان باید از سوی قوه قضاییه آموزش و پرورش وزارت بهداشت بازنگری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شغل ما فراقوه ای و فراجناحی است و می‌خواهیم از حضور نخبگان بهره بگیریم، اظهار داشت: عرصه زنان خیلی دیده نشده، بحث های حقوقی و قانونی و سنی. موضوعات و مسایل زنان، باید با کمک نخبگان بررسی و راهکار مناسبی ارائه شود.

معاون اجرایی بانوان تحول آفرین با بیان اینکه باید از کارهای جزیره ای در حوزه زنان اجتناب کرد، افزود: می خواهیم همه در کنار هم برای فعالیت زنان و رفع مسایل آنان کار علمی و کاربردی انجام دهیم.

زینب چلبی مشاور معاونت منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست اظهار داشت: طرح هایی که در دست این وزارتخانه است، اختصاصا در حوزه زنان نیست اما زنان نیز از آنها استفاده می کنند.

به گفته وی، مشاغل خانگی و کسب و کار خانواده محور است و هزینه کمتری دارد و ۲۰ درصد مراکز کارآفرینی هم توسط بانوان مجوز گرفته و ۲۰ درصد مراکز کاریابی هم توسط بانوان مجوز دریافت کرده است.

چلبی با بیان اینکه نیمی از جمعیت ما را بانوان تشکیل می دهند، بر سیاست گذاری در این حوزه تاکید کرد.

نیره زاغری متخصص در هوش مصنوعی و رباتیک نیز درباره حضور و نقش آفرینی زنان در بستر های هوشمند نیز گفت: قطعا حضور و نقش آفرینی حداکثری بانوان تاثیر گذار است و تلاش می‌کنیم بانوان در نقش آفرینی حداکثری فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به جایگاه هوش مصنوعی در جامعه کنونی اظهار داشت: در سال ۲۰۲۰، ۱۶ درصد زنان در حوزه هوش مصنوعی سهم داشته‌اند اما می‌خواهیم بانوان رشدی داشته باشد که سهم زیادی از بازار را در دست داشته باشند.

به گفته زاغری، اکنون سهم زیادی از برنامه نویسی در ایران در اختیار بانوان است و به زودی در بازار هم سهم بیشتری در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت.

مرجان رشوند استاد دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این نشست به موضوع مشکلات بانوان در جامعه پرداخت و افزود: زنان متناسب با رشد تحصیلی از وضعیت شغلی مناسبی برخوردار نیستند و این امر زمینه یک نارضایتی را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: در سالهای گذشته یک زن بیش از چند فرزند داشت و به تربیت آن مشغول بود اما در دوران حاضران مادران تعداد فرزندان کمتری دارند و زمان زیادی دارند که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تأکید کرد: بانوان با مادر شدن بسیاری از امکانات خود را از دست می دهند و باید برای مادر شدن، مشوق هایی ویژه بانوان اختصاص‌ داد.

رشوند افزود: بانوان در محیط های کاری، همه مسئولیت هایی شبیه آقایان را انجام می دهند اما از مزایا و حقوق کمتری نسبت با مردان برخوردارند.

وی با بیان اینکه مخاطبان ما مسولان هستند، اظهار داشت: سیاست‌های ما عقب تر از واقعیت های اجتماعی هستند، بنابراین از تأثیرگذاری کمی برخوردارند.

فرح روز فاتحی مدیرعامل بنیاد آیه های ایثار و تلاش نیز در این نشست، به موضوع خانواده های ایثارگران پرداخت و گفت: زنان ایثارگر بسیاری از مشکلات را رصد کرده و برای مثال در حوزه کمبود سرانه مطالعه، پیک افتخار برای وقت معطل افراد را طراحی کردند و تا کنون ۶۴ عنوان کتاب با موضوع سیره شهدا در خانواده تهیه و باپیک ایثار برای افراد ارسال میشود.

وی با اشاره به عملکرد این بنیاد در حوزه های مختلف از جمله سینما اظهار داشت: از لحاظ سینما نیز نسبت به کشورهایی منطقه جلوتر هستیم اما از نظر محتوایی ضعف داریم، این بنیاد جشنواره فیلم کوثر را طراحی کرده و پنجمین دوره آن در حال برگزاری است.

طاهره زاغری کارشناس امور سیاسی نیز با اشاره به طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن گفت: نسل جوان ما با اطلاع و آگاهی در زمینه‌ های مختلف، می‌توانند با استفاده از این طرحها موفقیت های به دست آورند.

وی همچنین با اشاره به فضای انتخاباتی کشور اظهار داشت: مسأله ریاست جمهوری را باید در اولویت قرار دهیم و در همین مدت کوتاه، اقدامات تاثیرگذار انجام‌ دهم؛ باید همه اقشار به ویژه بانوان فعالیت های خود در این حوزه را سرعت و قدرت بدهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار