آذرخش در مشگین‌شهر موجب مصدومیت ۲ چوپان و تلف شدن ۱۲۰ راس دام شد

اصابت آذرخش موجب مصدومیت ۲ چوپان و تلف شدن بیش از ۱۲۰ راس گوسفند در روستای میرک شهرستان مشگین‌شهر شد.
کد خبر: ۹۶۰۵۵۷۲
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷

آذرخش در مشگین‌شهر موجب مصدومیت ۲ چوپان و تلف شدن ۱۲۰ راس دام شد

بخشدار مرکزی مشگین‌شهر روز سه‌شنبه به خبرنگار بسیج گفت: مصدومان این حادثه که دچار سوختگی شده بودند راهی بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) مشگین‌شهر شدند.

علی جهان بخش ادامه داد: این حادثه در حالی رخ داد که گوسفندان در این منطقه کوهستانی در حال چرا بودند.

وی از روستاییان خواست با جدی گرفتن هشدارهای سازمان هواشناسی در زمان بارش نزولات آسمانی و رگباری بودن آسمان از رفتن به ارتفاعات خودداری و برای کاستن از خسارات احتمالی، احشام خود را در مراکز قانونی بیمه کنند.

این در حالی است که اداره کل هواشناسی استان اردبیل روز دوشنبه با اعلام هشدار نارنجی شماره ۶ به عشایر توصیه کرده بود از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

این اداره کل از تقویت و تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر پنجشنبه (۲۴ خردادماه) خبر داد و اعلام کرد: اهالی استان طی این مدت شاهد وزش تندبادهای موقتی، رگبار باران توام با رعدوبرق، رخداد تگرگ بویژه در مناطق کوهپایه‌ای و دامنه کوه‌ها و بارش برف در ارتفاعات خواهند بود.

بر اساس این گزارش ، کانون فعالیت این سامانه در شهرستان‌های گرمی، انگوت و مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل از احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب در مناطق شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه به ویژه در دامنه کوه‌ها و لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی خبر داده است.

همچنین سقوط سنگ به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی از دیگر رخدادهای احتمالی فعالیت این سامانه عنوان شده است.

اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع ، توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت، اتخاذ تمهیدات لازم در ارگان های امدادی و گردشگری جهت آگاه‌سازی گردشگران، احتیاط در انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات از توصیه‌های اداره کل هواشناسی اردبیل به شهروندان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار