مدیر کل محیط زیست استان زنجان عنوان کرد:

تلاش برای تبدیل منطقه حفاظت شده حیات وحش انگوران به قطب گردشگری 

زنجان-مدیر کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه در حوزه محیط طبیعی تنها به  دنبال محیط بانی و نگهبانی نیستیم بلکه به دنبال صیانت از طبیعت و نیز افزایش گردشگری هستیم،خاطرنشان کرد:یکی از وظایف محیط زیست در حوزه گردشگری مردمی سازی محیط زیست از طریق حضور گردشگران است.
کد خبر: ۹۶۰۵۶۱۳
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶

تلاش برای تبدیل منطقه حفاظت شده حیات وحش انگوران به قطب گردشگری 

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛محمدرضا یافتیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل حیات وحش منطقه حفاظت شده حیات وحش انگوران برگزار شد،اظهار کرد:این منطقه در مجموع ۱۲۲ هزار هکتار وسعت داشته و یکی از بهترین زیستگاه های قوچ میش نژاد ارمنی می باشد.

 

وی با بیان اینکه این منطقه به دلیل بکر بودن قابلیت تبدیل شدن به زیست کره را دارد،تصریح کرد:تنوع زیستی بالا و متنوع این منطقه سبب بوجود آمدن این منطقه زیبا با حیات وحش بی نظیر شده است.

 

مدیر کل محیط زیست استان زنجان در ادامه با بیان اینکه در موضوع  حیات وحش با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم،خاطرنشان کرد:با تلاش های بی وقفه و شبانه روزی محیط بانان در دوسال گذشته افزایش تعداد جانوری خاص این منطقه را شاهد هستیم.

 

 

یافتیان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد آهوان منطقه فیله خاصه و دشت سهرین ۸۶۷راس، ۷۷۶راس کل و بز در طارم و خرمنه سر و یک هزار و ۲۶ راس قوچ ارمنی در ماهنشان بوده است،افزود:این تعداد در سال ۱۴۰۲ افزایش ۱۱ تا ۱۳ درصدی داشته و تعداد قوچ ها به هزار و۳۳۷ راس و تعداد کل و بز به ۹۲۱ راس افزایش یافته است.

 

 

وی با بیان اینکه در حوزه محیط طبیعی تنها به دنبال محیط بانی و نگهبانی نیستیم بلکه به دنبال صیانت از طبیعت و نیز افزایش گردشگری هستیم،خاطرنشان کرد:یکی از وظایف محیط زیست در حوزه گردشگری مردمی سازی محیط زیست از طریق حضور گردشگران است.

 

یافتیان در پایان با اشاره به اینکه در بحث خصوصی سازی نیز میتوانیم گام های خوبی برداریم،اضافه کرد:در بحث محیط زیست انسانی نیز از لحاظ کنترل صنایع استان زنجان در وضعیت مطلوبی قرار دارد که این مهم حاصل پایش و تلاش های محیط زیست انسانی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار