لزوم ترغیب به ازدواج و فرزندآوری در کشور

مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج کشور با تأکید بر لزوم ترغیب به ازدواج و فرزندآوری در کشور گفت: البته هم دولت به عنوان حکمران به این موضوع پرداخته و هم اینکه در بسیج در سطح ملی و استان ها کارهای خوبی انجام شده است.
کد خبر: ۹۶۰۵۶۹۸
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲

به گزارش بسیج از کرمان، سردار تقی زاده مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج کشور در مراسم آغاز به کار طرح ملی رویش امید (درمان زوج‌های نابارور) ضمن عرض تشکر از مسئولین استان کرمان؛ گفت: وقتی از بسیج صحبت می‌کنیم داریم از بسیج کنندگی وبسیج شدن صحبت می‌کنیم و دائما دنبال این هستیم که مشکلات ومسئله‌های بزرگ را با کمک مردم،  نهادها، دستگاه‌ها و مسئولین بتوانیم به حل آن بپزدازیم.

وی از جایگاه بسیج به عنوان بزرگترین تسهیل گر مورد اعتماد حکمرانی و مردم نام برد و افزود: این وظیفه را به عهده بسیج گذاشته اند که امکانات را بسیج کند تامشکلات بزرگ حل شود.

مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج کشور بیان داشت:اتفاقی که در کشور ما در بحث کاهش جمعیت می‌افتد قطعا پایه آن پایه فرهنگی، اجتماعی است و پایه امنیتی نیست، اما تبعات آن تبعات اقتصادی، امنیتی و سیاسی است.

سردار تقی زاده با بیان اینکه یک کشور پیر و ناتوان نمی‌تواند ریل این کشور را اداره کند، گفت:قطعا هر اتفاقی که در کشور رقم می‌خورد به اتکا و همت جوانان است.

مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج کشور افزود: هر گاه سیلی است و هر جا نامی از سازندگی می‌شودباید این جوانان باشند  بروند و قطعا تبیین این مسئله به دست حضرت آقا و توضیحات کارشناسان در این جلسه نشان می‌دهد چقدر این مسئله مهم است.

سردار تقی زاده تصریح کرد:جوانی جمعیت در برنامه‌های میان مدت و دراز مدت امری مهم است شایددر کوتاه مدت موضوع اقتصاد مهم باشد ولی در دراز مدت اگر جمعیت جوان نداشته باشیم اقتصاد هم به درد ما نمی‌خورد.


وی افزود:مقالات مختلفی در مورد این موضوع روی کشور ژاپن داریم که کشور ژاپن از رتبه یک اقتصاد به ۳ الی ۴ پایین آمده است و پیش بینی می‌شود اگر این مشکل را ژاپنی‌ها حل نکنند گرفتاری گریبانگیر آنها می‌شود تا اقتصاد هشتم و در سال ۲۰۴۰ اقتصاد آنها رو به پایین می‌رود این از نظر ما مهم نیست که ژاپن  پایین می‌رود بلکه مشکل این است که عده‌ای بالا می‌روند چه کسانی هستند و این نکته مهمی است.

مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج کشور تصریح کرد:در بسیج  اتفاقی خوبی افتاده است که قرار گاه‌های ویژه‌ای ایجاد شده که در آن چندین کارگروه ایجاد شده است که خود سردار سلیمانی گزارش می‌گیرند و اداره می‌کنند وبه استان‌ها اعلام شده است ودر استان کرمان نیز سردار نظری این موضوع را در اولویت قرار داده اند و پیگیر هستند و ما به عنوان بسیج کننده و کمک کننده این کار را پیش می‌بریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نکته مهمی که استاندار در بحث جوانی جمعیت اشاره کردند، افزود: در بحث ترغیب به ازدواج  وفرزندآوری همه این مراحل دچاراخلال شده اند چه آنهایی که فرزند دارند و به سمت سقط جنین می‌روند و چه آن‌هایی که ازدواج کرده اند حاضر نیستند فرزندی بیاورند و درنورم فرزند آوری ۲ الی ۳ فرزند قائل نیستند که جای کار دارد.

سردار تقی زاده بیان داشت:یک کارگروهی پیش بینی شده است، هم دولت به عنوان حکمران به این موضوع پرداخته و هم اینکه در بسیج در سطح ملی و استان‌ها کار‌های خوبی انجام شده است.

وی گفت: نکته مهم این است که کجای کار اولویت دارد به نظر می‌رسد بحثی که ما امروز در مورد آن صحبت می‌کنیم نه کار فرهنگی و نه انگیزشی می‌خواهد بلکه یک عده از افرادجامعه که تعداد آن‌ها ۳ الی ۴ میلیون زوج است که نیاز به کمک دارند که می‌گویند انگیزه داریم، ازدواج می‌کنیم و فرزند می‌خواهند که اینها در اولویت هستند.

سردار تقی زاده افزود:در این ۵ سال که به سمت بسته شدن پنجره جمعیتی می‌رویم در واقع همین بخش ویژه‌ای است و ما همه امکانات را در کشور داریم  مرکز ناباوری و آزمایشگاه  فقط کمی همت می‌خواهد.

وی افزود: علتی که دکتر (مال میر) موسسه درمان بسیجیان این استان را انتخاب کرده اند بخاطر همت و اراده بیشتری بود که این استان نسبت به فرزند آوری داشتند.

سردار تقی زاده گفت:ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم، نکات را جمع بندی می‌کنیم  و در دستگاه‌های مختلف خصوصی، دولتی و بیمه باید بحث سامانه را پیگیری کنیم و تمام زوج‌ها را شناسایی کنیم که ببینیم کجا کار آنها به مشکل بر خورده است و باید این افراد را رصد کنیم و زوج به زوج کار را پیگیری کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار