گردشگری گوهرسنگ ضرورت رونق اقتصادی کشور است

مجری طرح صنعت گوهر سنگ ایمیدرو گفت: با توجه به ظرفیت‌های کشور در صنعت گوهر سنگ ایجاد صنعت گردشگری در این بخش از نیازهای مهم رونق اقتصادی به شمار می رود.
کد خبر: ۹۶۰۵۷۰۳
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از گناباد سیدابومحمد هاشمی در دیدار با فرماندار گناباد افزود: باید با راه‌اندازی گردشگر گوهرسنگ و جذب گردشگران داخلی و خارجی برای معرفی این قابلیت‌ها در سطوح داخلی و خارجی بیشتر بهره گرفت.

وی ادامه داد: گناباد با توجه به قابلیت‌های خاص صنعتی و معدنی و از جمله معادن در بخش‌های مختلف از مناطق مستعد صنعت گردشگر گوهر سنگ و قطب این فعالیت‌ها در جنوب استان خراسان رضوی محسوب می شود.

هاشمی افزود: در راستای سند ملی توسعه صنعت گوهر سنگ کشور که سه سال قبل از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد ایجاد زنجیره ارزش گوهرسنگ‌ها، برای کسب سهم یک و ۲ درصد کشور از بازار جهانی گوهرسنگ‌ها در افق سال‌های ۱۴۰۵ و ۱۴۱۰ برنامه‌ریزی شده است.

در ادامه رضا نصیری فرماندار گناباد با اشاره به انجام فعالیت‌های اکتشافی معادن مس و طلا با حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان تصریح کرد: باید با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و راه اندازی کارگاههای آموزشی از صنعت گوهرتراشی برای رونق اقتصادی بیشتر این منطقه بهره گرفت.

سید حسن شریفی مقدم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناباد نیز گفت:‌ این شهرستان در کنار ظرفیت‌های غنی فرهنگی و تاریخی از پتانسیل‌های خوبی در بخش‌های اقتصادی و صنعتی و معدنی و گوهرسنگها برخوردار است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز تخصصی گوهرسنگ تراشی در گناباد اعلام کرد:‌ این حرفه در قالب مشاغل خانگی نقش مهمی در اشتغالزایی علاقمندان و به خصوص بانوان دارد.

شریفی مقدم بیان کرد: راه اندازی فرودگاه گناباد در یک سال گذشته ظرفیت مکمل و مهمی برای جذب گردشگر گوهرسنگ در این منطقه فراهم کرده است.وی ایجاد هم افزایی و بهره گیری از ظرفیتهای این بخش در مسیر توسعه و رونق اقتصادی و اشتغال زایی گناباد را نیازمند تشکیل کمیته راهبردی گوهرسنگ ها دانست.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار