حاشیه ای بر یک مشق فداکاری؛

مسئولیت پذیری معلم چنارانی، زبان زد دانش آموزان شد

امین لعل، معلم چنارانی است که با وجود مصدومیت از ناحیه‌ پا و مرخصی استعلاجی (پزشکی)، با حضور در جلسه امتحان دانش آموزان خود، به آنان مشق فداکاری داد.
کد خبر: ۹۶۰۵۷۱۴
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از شهرستان چناران، همزمان با آغاز امتحانات مدارس در مقاطع مختلف در خرداد ماه سال جاری، امتحانات دانش آموزان دبیرستان متوسطه اول جلال آل احمد شهرستان چناران هم آغاز شد و دانش آموزان این مدرسه، طبق برنامه آموزشی ارائه شده از سوی مدیر، تلاش خود را با مطالعه روزانه کتب درسی و کسب نمره قبولی مضاعف کرده و به صورت منظم برای امتحان در محل مدرسه حاضر می‌شوند.

امین لعل، معلم یکی از دبیران درس عربی این دبیرستان است که به علت مصدومیت از ناحیه‌ پا و مرخصی استعلاجی (پزشکی)، موظف به استراحت در منزل بود اما طاقت دوری از دانش آموزان خود را نداشت و با همان شرایط سخت، در روز امتحان عربی، برای کمک به دانش آموزان و پاسخگویی به سوالات‌ آنان در جلسه امتحان حضور پیدا کرد.

مسئولیت پذیری در حوزه تربیتی امر بسیار مهم است که در صورت ایجاد خلاء در آن، دانش آموزان متضرر خواهند شد و مصداق بارز و روشن این موضوع، حکایت دبیر چنارانی است که علی رغم مصدومیتی که داشت، میدان خدمت و علم آموزی به دانش‌آموزان خود را خالی نگذاشت و با پای شکسته در جلسه امتحان عربی حاضر شد تا از اختلال در مسیر فراگیری علم و دانش جلوگیری کند.

حضور این معلم مسئولیت پذیر بر سر جلسه امتحان، برای دانش آموزان و والدین آن‌ها گویای این است که  «خدمت به خلق» سرلوحه کار این دبیر مخلص و جهادی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار