عرفه روز خودشناسی و خداشناسی است

امام جمعه چناران گفت: روز عرفه یکی از بهترین روز‌ها برای بهره‌مندی از دریای بی‌کران الهی است.
کد خبر: ۹۶۰۶۹۵۵
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از چناران، حجت الاسلام مظفر تاجی اظهار کرد: روز عرفه روز خودشناسی و پرداختن به دنیای درون خود، روز از بین بردن نفس سرکش و احیای دوباره عهد و پیمان‌های الهی است.

وی افزود: این روز یکی از بهترین ایام و فرصت مناسبی برای تفکر، تدبر و تأمل در عظمت و قدرت لایزال خداوند، دعا و نیایش، تضرع و زاری به درگاه ایزد یکتا، اعتراف به گناهان و توبه و طلب آمرزش از خداوند متعال محسوب می‌شود.

امام جمعه چناران از دهه اول ذی‌الحجه، به عنوان دهه بندگی و عبادت نام برد و خاطرنشان کرد: خداوند فرصت فوق‌العاده ای برای دعا و نیایش به بندگانش قرار داده در روزی که حجاج به عرفات می‌روند و در پایان اعمال حج، خود را شستشو می دهند و از بند تعلقات دنیوی خارج می شوند.

 تاجی بیان کرد: پروردگار جهانیان برای سایر بندگان در هر جایی از عالم که هستند نیز آنان را در آغوش می کشد و از فیض این روز بی بهره نگذاشته و آنان را به دعا و مناجات با خود فراخوانده است.

وی تصریح کرد: دعاهای معروف روز عرفه، دعای امام حسین (ع) در سرزمین عرفات است که اوج بندگی و نیاز و خضوع به درگاه خداوند متعال را می رساند و مجموعه کاملی از دعاهای وارده به شمار می رود.

خبرنگار/ ملیحه مداح

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار