وزیرکشور مطرح کرد:

توسعه سیستان‌وبلوچستان مرهون تلاش‌های شهید جمهور

وزیر کشور گفت: اقدامات بی‌نظیری در حوزه عمران، اشتغال، راه، مدرسه و آبرسانی این استان در دولت سیزدهم رقم خورد که از این نظر باید خدمات شهید رئیسی تا ابد جاودانه بماند.
کد خبر: ۹۶۰۵۸۶۴
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، احمد وحیدی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امروز در حالی شخصیت بزرگی همچون شهید جمهور را از دست دادیم که او بر عهد صادقانه خود ایستادگی و پایبندی کرد و شگفتی آفرید که در هیچ جای دنیا نمی‌توان شبیه آن را یافت، بیان کرد: این شگفتی که مخصوص ملت ایران است از دل سختی‌ها، حوادث تلخ و مصیبت‌ها توانسته فرصت‌های بی‌نظیری را ایجاد کند که البته این نکته مهم در شناخت ملت ایران اغلب برای دشمنان یا قابل فهم نیست یا آن را فراموش می‌کنند.

 
وزیر کشور با اشاره به برخی شبهات درباره تاثیر این حادثه تلخ بر روی روح و روان ملت ایران، تاکید کرد: با این حال در پی این شهادت‌ها، ملت ما با شناخت، بصیرت و آگاهی پای کار آمدند و در بدرقه شهدای خدمت حماسه آفریدند به گونه‌ای که افراد خارج از مرزها، شگفت زده شدند.
 
وحیدی ادامه داد: همان‌ها که تبلیغ می‌کردند ملت با نظام و انقلاب فاصله گرفته است، دیدند که چه معجزه‌ای با حضور مردم رخ داد و این معجزه برای دشمنان ما غیر قابل تصور بود.
 
وزیر کشور اظهار کرد: شهادت رئیس‌جمهور شهید و همراهانش برای ما نیز درس داشت تا بدانیم در چه کشوری و در سایه چه ارزش‌هایی و در دل چه ملتی مشغول فعالیت و خدمت هستیم، انصافا باید قدردان باشیم که خدا ما را خدمتگزار این ملت قرار داده است.
 
وی تاکید کرد: همه متولیان دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان خدمتگزار ملت و این دیار پر رمز و راز با مردم صمیمی و وفادار هستند و نباید از کنار این‌ها به راحتی عبور کرد.
 
وحیدی اظهار کرد: مردم ما یکبار دیگر به دشمنان نشان دادند که چگونه با مسئولان خود به‌ویژه رئیس‌جمهور شهید ارتباط عمیقی برقرار کرده‌اند و این حائز اهمیت است.
 
وی افزود: ما افتخار می‌کنیم در رکاب شخصیتی بودیم که این چنین خداوند او را به فیض شهادت رساند و این عزت را در جهان نصیب او ساخت و باید ادامه دهنده راه شهید رئیسی و همراهانش باشیم.
 
وی تصریح کرد: با وجود تبلیغات و اهانت‌هایی که به رئیس‌جمهور شهید می‌شد او خم به ابرو نمی‌آورد و این چنین پرتلاش و خستگی ناپذیر در میدان ماند و مشکلات مردم را حل کرد.
 
وزیر کشور ادامه داد: انقلاب اسلامی پیام آزادی‌بخش در جهان دارد و در مقابل زیادی خواهی‌ها کوتاه نمی‌آید، دشمن در زمان شهید آیت‌الله رئیسی فشارها را بیشتر کرد اما او راهی را گشود و نشان داد که راه عزتمندی برای ملت ما همیشه باز است.
 
وحیدی تاکید کرد: این درس تا ابد برای ما ماندگار است و باید برای آیندگان نیز بیان شود که در هیچ جا و هیچ وقت رئیس‌جمهور شهید احساس ضعف و وابستگی به بیگانگان نداشت و به ایران و ایرانی عزت بخشید.
 
وی افزود: استاندار سیستان و بلوچستان با هدایت‌های شهید رئیسی که استاندار این استان را به‌عنوان نماینده ویژه انتخاب کرد، اقدامات بی‌نظیری در عرصه‌های مختلف انجام داد به گونه‌ای که در مدت کوتاه دولت سیزدهم تنها در حوزه راه و شهرسازی شاهد راه‌اندازی قطار زاهدان - خاش، افتتاح ۳۴۰ کیلومتر بزرگراه، یک‌هزار کیلومتر راه روستایی، ۲ هزار کیلومتر آسفالت، واگذاری ۲۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، ساخت سه پل بزرگ و تردد هوایی در پنج فرودگاه‌ این استان بویژه فرودگاه سراوان هستیم.
 
وزیر کشور بیان کرد: در حوزه آموزش، افتتاح ۴ هزار و ۵۰۰ کلاس درس، در دست ساخت بودن یک‌هزار و ۶۰۰ کلاس درس دیگر، تجهیز ۴ هزار کلاس درس به سیستم گرمایشی و سرمایشی و در حوزه گازرسانی صرف اعتباری حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان، انجام ۸۰ هزار انشعاب گاز و گازرسانی به ۹ شهر و ۱۳۰ روستا، تنها بخش از اقدامات در عمر دولت سیزدهم به شمار می‌رود.
 
وی ادامه داد: در حوزه آب نیز با توجه‌به سفر رئیس‌جمهور در روزهای اول دولت به سیستان و بلوچستان، چهار وعده درباره حفر چاه‌های عمیق، انتقال آب از دریای عمان، انتقال آب از «تهلاب» و تلاش با دولت کشور همسایه برای هدایت آب داد که به همت میدانی استاندار و وزارتخانه‌ها در دولت سیزدهم تمام آنها عملی شد و اکنون ۱۲۰ میلیون متر مکعب از چاه‌نیمه‌های شماره ۲ و ۴ به چاه‌نیمه شماره سه منتقل شده، علاوه بر آن نصب و راه‌اندازی بزرگترین آب شیرین‌کن در خاورمیانه و آبرسانی به ۲ هزار و ۱۰۰ روستا از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.
 
وی اظهار کرد: افتتاح و آبگیری سدهای «کهیر» و «شهری کور» دیگر اقدام بزرگی است که در سیلاب‌های اخیر از خسارت‌های فراوان جلوگیری به میان آورد، هم اکنون تقریبا همه سدهای موجود در سیستان و بلوچستان لبریز از آب است و در شمال استان نیز از نظر آبی به مدت سه سال تضمین داریم.
 
وزیر کشور، انجام روزانه سه کیلومتر شبکه‌گذاری آب را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در این استان برشمرد و گفت: در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان شاهد افتتاح بیمارستان کنارک، بیمارستان مادر کودک ایرانشهر و افتتاح مجهزترین بیمارستان بخش خصوصی در زاهدان بودیم که در مجموع ۹۱۰ تخت بیمارستانی به این استان اضافه شد، علاوه بر آن شاهد توسعه برق و پنل‌های خورشیدی، افتتاح زمین چمن مصنوعی روستایی و مراکز بزرگ ورزشی و اجرای ۲۰۰ طرح هادی روستایی در این خطه بودیم.
 
وی همچنین از سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در استان خبر داد و گفت: اقدامات بی‌نظیری نیز در بخش‌های بندری و پرورش ماهی در قفس و تولید و پرورش جلبک انجام شده است.
 
وزیر کشور با بیان اینکه اشتغال طرح‌های عمومی برای بیش از ۶۰ هزار نفر انجام شد، ادامه داد: در دولت سیزدهم ۱۲ هزار نفر استخدام در سیستان و بلوچستان رخ داد، علاوه بر آن افتتاح طرح‌های بزرگ معدنی همچون مس جانجا، سیاستراگی و طلای تفتان، اجرای طرح‌های نوین کشاورزی مانند توسعه باغ، موز، نخیلات و گلخانه‌ها، افتتاح طرح‌های گردشگری، خودکفایی در تولید مرغ و گوشت در این مدت انجام شد که سرمایه‌های پر ارزشی برای استان است.
 
وحیدی تاکید کرد: توسعه شرکت‌های دانش بنیان توسط جوانان خلاق سیستان و بلوچستان و آموزش ۱۰ هزار نفر در اقتصاد دیجیتال اقدامات شگفت انگیز دیگری است که نشان داد وابسته به خارج نیستیم، رئیس‌جمهور شهید و همراهانش و مسئولان این افتخارآفرینی‌ها را انجام دادند.
 
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان امانتی در دست شماست که باید آن را خوب بسازید و توسعه دهید، روح شهید‌جمهور زمانی شاد می‌شود که این اتفاقات بدون وقفه به ثمر بنشیند و مسائل و مشکلات مردم حل و فصل شود؛ چرا که این استان ظرفیت‌های بی‌نظیر انسانی، تاریخی، گردشگری و تجاری دارد و همه این‌ها شناسنامه کاری رئیس‌جمهور شهید، منصوبان و مسئولان است که با لطف الهی و توجهات ائمه اطهار و تلاش بی‌وقفه همگان به نتیجه نشست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار