کاشت گیاهان دارویی در مناطق محروم

بسترهای مناسب و الگوسازی های درست و مردم پایه با اتکا بر جوانان مومن و انقلابی در مسیر تحقق شعار سال ۱۴۰۳ همچنان توسط قرارگاه محرومیت زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در سطح مناطق محروم استان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۶۰۵۸۶۶
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دکتر صادقی کیادهی مسئول کارگروه پیشگیری، بهداشت و سلامت قرارگاه محرومیت زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا گفت: کاری الگویی و هدفمند را آغاز کردیم و شاهد تلفیق تجربه و عمل بودیم و اکنون نیز در حال بسط دادن این کار ارزشمند در سایر روستاهای مناطق محروم استان‌ هستیم. 

وی در ادامه افزود: ایجاد مجموعه ای از‌گیاهان دارویی به صورت هدفمند با روش کاشت، نظارت بر روند کاشت، آموزش ها و ارزیابی داده های میدانی، برداشت و آموزش های این زمینه و در نهایت بازاررسانی این‌محصول تماما با توانمندی های فردی کشاورزان جوان و پیشرو در یک‌روستا توسط این‌قرارگاه در حال انجام‌می باشد.

صادقی کیادهی تصریح کرد: سِیر صعودی این شیوه ی کار برای الگوسازی جوانان مستعد دریافت این خدمت در روستاهای مناطق محروم در برخی از روستاهای محروم استان آغاز شده است و در ادامه نیز این بسترسازی های میدانی در سایر روستاهای مناطق محروم استان‌ انجام خواهد شد. 

وی برگزاری کلاس های آموزش سم شناسی برای باغداران‌ و زارعان را نیز که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران در حال اجرا می باشد، یکی دیگر از اهداف برنامه های این‌کارگروه در روستاها خواند و اظهار داشت: استان مازندران و به ویژه مناطق بالادست استان‌مستعد کشت های الگویی گیاهان دارویی با هدف تضمین‌بازارهای فروش مناسب می باشد و ما می توانیم با استفاده از همه ی ظرفیت های موجود دستگاه های مرتبط و نهادهای حمایتی، بسترهای مناسب و الگوسازی های درست و مردم پایه با اتکا بر جوانان مومن و انقلابی در مسیر تحقق شعار سال ۱۴۰۳ را به وجود بیاوریم. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار