خبرهای داغ:
موفقیت‌های نوجوان ۱۶ ساله گرگانی؛

نخبه ورزشکار حافظ هفت جزء قرآن شد

فاطمه محمدی نوجوان ۱۶ ساله گرگانی است که از ۱۲ سالگی به حفظ قرآن روی آورد و اکنون هفت جزء از این کتاب آسمانی را حفظ کرده است.
کد خبر: ۹۶۰۵۹۷۳
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱

نخبه ورزشکار حافظ هفت جزء قرآن شد

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ به نقل از گلستان ما؛ فاطمه محمدی نوجوان گرگانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از چهار سالگی به تجوید و قرآن‌خوانی روی آوردم، گفت: به صورت جدی از سن ۱۲ سالگی اقدام به حفظ قرآن کریم کردم و اکنون توانستم هفت جزء قرآن را در این مدت حفظ کنم و در مسابقات کشوری، استانی و شهرستانی حائز رتبه شدم.

* زحمات پدر و مادرم را با حفظ کامل قرآن جبران می‌کنم

این نخبه قرآنی با تاکید بر اینکه تمام تلاشم را برای حفظ کامل قرآن کریم به کار خواهم بست، افزود: از زمانی که اقدام به حفظ قرآن کریم کردم با نیت سلامتی آقا امام زمان (عج) بود و قصد دارم به صورت کامل این نعمت سراسر نور و برکت را به طور کامل حفظ کنم.

محمدی با بیان اینکه خواندن قرآن در موفقیت در درس‌هایم بسیار تاثیرگذار بود، تصریح کرد: قرآن کریم ضامن سعادت در زندگی دنیوی و اخروی انسان‌هاست.

نوجوان نخبه قرآنی بهترین مشوق خود را مادر و پدرش خطاب کرد و افزود: آرزوی بزرگ مادرم همیشه این بود که روزی من حافظ قرآن کریم شوم و پدر و مادرم در این مسیر پرپیچ و خم همواره کنارم بودند به یاد دارم در یک روز بسیار گرم پدرم برای آنکه گرمازده نشوم با ماشین مرا به کلاس‌های قرآنی می‌برد و تا پایان کلاسم در هوای گرم می‌ماند تا برگردم.

محمدی در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، گفت: می‌خواهم زحمات پدر و مادرم را با حفظ کامل قرآن کریم جبران کنم.

وی با اشاره به اینکه در مسابقات شهرستانی حفظ سه جزء قرآن کریم رتبه دوم را کسب کردم، ابراز کرد: در مسابقات کشوری حفظ قرآن کریم رتبه سوم مشترک به دست آوردم.

* قرآن شاه کلید تمام درهای بسته

این نوجوان موفق قرآنی؛ شاه کلید تمام درهای بسته را قرآن عنوان کرد و افزود: هر کس به قرآن پناه ببرد تمام مشکلاتش مرتفع خواهد شد زیرا قرآن مسیر هدایت و روشنی را به انسان‌ها نشان می‌دهد.

محمدی گفت: گاهی در مسیر حفظ قرآن ناامید می‌شدم اما هرگز عقب‌نشینی نکردم مسیر برایم سخت بود اما دلداری و حمایت مادر و پدرم و مربی قرآن همواره مرا برای حفظ قرآن امیدوار می‌کرد.

محمدی افزود: از سن چهار سالگی به روان‌خوانی و تجوید روی آوردم به همین دلیل حفظ جزءهای اول قرآن برایم راحت‌تر بود اما جلوتر که رفتیم حفظ آیات برایم سخت‌تر شد از طرفی شروع درس و مدرسه و از طرف دیگر حفظ آیات مشابه سختی کار را برایم بیشتر کرد.

*توصیه قرآنی نوجوان دهه هشتادی گرگانی به مردم

این نوجوان موفق قرآنی؛ خواندن دو سوره پایانی بقره را به مردم توصیه کرد و افزود: خودم این دو سوره را بسیار دوست دارم و هرکسی که این آیات را بعد از نماز مغرب بخواند از ثواب زیادی بهره‌مند می‌شود.

محمدی با بیان اینکه حفظ قرآن کریم باعث تقویت حافظه می‌شود، گفت: هرکسی که در خانه‌اش قرآن خوانده شود شیطان در آن خانه نفوذ نخواهد کرد. 

نوجوان موفق قرآنی با تاکید بر اینکه قرآن بهترین دوست انسان‌هاست، تصریح کرد: قرآن بزرگترین راهنما است و راه را برای سعادت اخروی و دنیوی به ما نشان می‌دهد. 

خبرنگار: سمیرا رجبی

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها