خبرهای داغ:
معاون وزیر کشور:

استفاده از تجربه موفق بهارنکو در سطح کشور

معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ، و مسئول امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، از نمایندگی شیراز موسسه مردم نهاد هنگام ازدواج بهارنکو بازدید کردند.
کد خبر: ۹۶۰۶۷۳۰
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محمد عباسی معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور ، «اسماعیل قزل سفلی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ،«مهدی مومن‌زاده» مسوول امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، از نمایندگی شیراز موسسه مردم نهاد هنگام ازدواج بهارنکو بازدید کردند.

در این بازدید «عباس حمزه ای» مسئول توسعه و همکاری های گروه موسسات بهارنکو به معرفی این مجموعه پرداخت.

وی به فعالیت ها و نقش موسسات بهارنکو در کاهش آسیب های خانواده نیز اشاره کرد و مشکلات و دغدغه های مجموعه را نیز شرح داد.

حمزه ای در پاسخ به معاون وزیر مبنی بر دستاورد بهارنکو برای دولت، گفت: با وجود  ۱٠٠ پرسنل و ۳۵۰ استاد در بهارنکو هیچ بودجه دولتی به این مجموعه تزریق نمیشود و این درواقع به این معناست که بار سنگینی توسط موسسه مردمی بهارنکو از روی دوش دولت در حوزه کار برای خانواده ها برداشته شده است. 

وی افزود:  مردمی سازی کارها و اعتماد به گروه های مردمی و حمایت از آنها از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده که در واقع بهارنکو مصداق موفقی از این گروه های مردمی است. 

در ادامه رییس سازمان امور اجتماعی کشور نیز کاهش طلاق و استحکام بنیان خانواده را از اهداف جدی دولت برشمرد.

محمد عباسی با بیان اینکه علل طلاق می بایست مورد بررسی قرار گیرد، گفت: شناسایی علت جدایی زوجین از یکدیگر می تواند نقش اساسی را در منطقی تر و اثر بخش تر شدن فعالیت ها داشته باشد.

وی بهارنکو را الگویی خوب در اقدامات مربوط به حوزه خانواده دانست و خاطر نشان کرد: ما نیز در سطح کشوری از تجربه های موفق این مجموعه استفاده کرده ایم.

در پایان مقرر شد دستورالعمل مردمی سازی آموزش های هنگام ازدواج توسط بهارنکو تنظیم و به وزارت کشور ارسال گردد. 

معاون وزیر کشور طی این بازدید قول مساعد در حمایت و کمک به این مجموعه را داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار