خبرهای داغ:
رسولی:

مجمع شیرخوارگان جریان‌ساز است

همدان-دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) استان همدان با تاکید بر اینکه مجمع شیرخوارگان جریان‌ساز است و جریان شیعه شناسی در عالم به راه افتاده است، گفت: نهضت امام حسین (ع)  پر از ظرفیت‌های شناسایی نشده است.
کد خبر: ۹۶۰۶۸۲۲
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷
مجمع شیرخوارگان جریان‌ساز است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اصغر رسولی در آیین افتتاحیه کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی (ع) که در کانون قرآن شهر مریانج برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۱۳ سال خداوند توفیق عنایت کرده مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ سال است که لباس شیرخوارگان حسینی برای استان در شهر مریانج دوخته شود، گفت: غنیمت بسیار بزرگی است که خادمین ۶ ماهه امام حسین (ع) هستیم و باید از خدا بخواهیم این توفیق را از ما سلب نکند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) استان همدان فراگیر بودن این همایش را از ویژگی‌های مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) دانست و ابراز کرد: این مجمع در سطح بین الملل به صورت فراملیتی در ۴۵ کشور در ۵ قاره برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مجمع فرادینی است چرا که افرادی که در این مجمع شرکت می‌کنند گاهاً مسلمان نیستند و از ادیان دیگر در این جلسات شرکت می‌کنند، افزود: این مجمع فرامذهبی است چرا که اهل سنت در داخل و خارج از کشور در برگزاری این مجمع مشارکت دارند.

رسولی با تاکید بر اینکه مجمع شیرخوارگان جریان‌ساز است و جریان شیعه شناسی در عالم به راه افتاده است، عنوان کرد: نهضت امام حسین (ع)  پر از ظرفیت‌هایی است که شاید تا به امروز شناسایی نشده‌اند و هر وقت عالم شیعه یکی از آن ظرفیت را شناسایی کرد متوجه قدرت و انرژی آن شدند و مراسم شیرخوارگان یکی از آن اتفاقات است.

وی با بیان اینکه در کشور ما افرادی که در مجمع حضرت علی اصغر (ع) از اعتقادات، مذاهب، تفکرات و سلیقه‌های مختلف در مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) شرکت می‌کنند بسیار ارزشمند است، مطرح کرد: از ویژگی‌های دیگر مجمع این است که ۱۰۰ درصد به صورت مردمی و هیئتی هزینه می‌شود و به هیچ عنوان از بودجه با اعتبارات دولتی استفاده نکرده است.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) استان همدان با اشاره به اینکه اجرای مجمع شیرخوارگان توسط مردم و بیشتر کار هم به دوش بانوان بوده است، ادامه داد: مراسم به صورت متحدالشکل در ۴۵ کشور برگزار و نذرنامه یکسان قرائت می‌شود.

وی با بیان اینکه مجمع در انجام برنامه‌های خود هدفمند عمل کرده‌است، تصریح کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) بزرگترین و بین المللی‌ترین جلسه روضه امام حسین (ع) است که هرساله برگزار می‌شود و در نوع خود بی نظیر است.

رسولی با تأکید بر اینکه مجمع شیرخوارگان حسینی (ع) بین عاشورا و مهدویت با استفاده از سربند یا صاحب الزمان (عج) و قرائت نذرنامه اتصال ایجاد کرده است، عنوان کرد: مجمع شیرخوارگان حضرت علی اصغر (ع) یک الگو برای خانواده‌ها برای تربیت مهدوی سربازان ظهور ارائه می‌دهد چرا که مادران حسینی و مادران فاطمی هستند که شیرخوارگان حسینی را تربیت می‌کنند و برای آینده ظهور آماده‌سازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه لباس‌هایی که دوخته می‌شود و در اختیار شرکت‌کنندگان گذاشته می‌شود و به عنوان اولین لباس نوکری، اولین لباس عاشقی اولین لباس عزا و اولین لباس جنگ و مبارزه یک بچه شیعه است، تأکید کرد: وقتی نوزادان لباس شیرخواره‌های حسینی بر تن می‌کنند در اصل اولین لباس جنگ در میدان حق و باطل را بر تن کرده است.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) استان همدان با بیان اینکه نوزادان با شرکت در مجمع حضرت علی اصغر (ع) نذر ظهور و سربازی امام زمان (عج) می‌شود، عنوان کرد: حدود ۲۰ هزار لباس برای ۲۰۰ عنوان برنامه در سطح استان آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه کار دوخت و بسته‌بندی لباس‌ها در مریانج و شهر همدان انجام می‌شود و به صورت رایگان در اختیار برگزارکننده‌های مراسم شیرخوارگان در سطح استان همدان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: خادمان حضرت علی اصغر (ع) با اخلاص و با وضو پارچه‌ها را برش می‌دهند و می‌دوزند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار