رئیس دانشگاه تبریز:

راهیان نور سرمایه گذاری تربیتی در بین دانشجویان/ برگزاری تریبون آزاد توسط بسیج دانشجویی

تبریز- رئیس دانشگاه تبریز برگزاری اردوهای راهیان نور را سرمایه گذاری تربیتی در بین دانشجویان عنوان کرد.
کد خبر: ۹۶۰۷۴۸۹
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴

راهیان نور سرمایه گذاری تربیتی در بین دانشجویان/ برگزاری تریبون آزاد توسط بسیج دانشجویی

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صفر نصراله زاده در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته ششصد نفر از دانشجویان این دانشگاه به اردوهای راهیان نور که تاثیر بسزایی در بعد تربیتی آن ها دارد اعزام شده اند و دانشگاه تبریز در این خصوص رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

وی همچنین به اهمیت دیگر تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها هم اشاره و بیان کرد: دانشگاه تبریز از این فعالیت ها حمایت می کند که در هم اکنون نیز موضوع انتخابات را برای حضور حداکثری دنبال می کند.

نصراله زاده به برگزاری  تریبون‌های آزاد در شهر تبریزتویجی نیز پرداخت و افزود: مده برنامه‌های انتخاباتی دانشگاه‌ها، برنامه‌های تبیینی است و اعتقاد داریم نخبگان می‌توانند در نشان دادن راه و تبیین، نقش اساسی داشته باشند. باید شرکت در سرنوشت کشور برای مردم تبیین شده و شبهات بیان و رفع شود.

وی یادآور شد: طبق تاکید رهبر انقلاب اولویت نخست ما در انتخابات حضور حداکثری در پای صندوق های رای است که دشمن چون گذشته تلاش دارد آن را کمرنگ کند.

نصراله زاده تاکید کرد: عمده برنامه‌های انتخاباتی دانشگاه‌ها برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌های تبیینی است چراکه اعتقاد داریم نخبگان می‌توانند در نشان دادن راه و تبیین، نقش اساسی داشته باشند. باید شرکت در سرنوشت کشور برای مردم تبیین شده و شبهات بیان و رفع شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره اجمالی به سوابق دانشگاه تریز از دیرباز گفت: دانشگاه تبریز از دانشگاه های مهم و تأثیرگذار در سطح ملی بار بیش از 24هزار دانشجوست که 40 درصد  در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند و دو هزار و 100 نفر از دانشجویان آن از کشورهای دیگر هستند.

وی از فعالیت 800 عضو هیات علمی در این دانشگاه،  هم خبر داد و افزود: اساتید بسیار مجرب و گنجینه‌های ارزشمند داریم و پیشرفت و افتخار امروز این دانشگاه در سطح ملی و بین المللی نتیجه نقش آفرینی موثر این اساتید است و 250 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز عضو بسیج اساتید هستند.

نصرالله زاده با اشاره به آمار دانشمندان یک درصد و دو درصد برتر جهان این دانشگاه، بیان کرد: تعداد اساتید دانشگاه تبریز که جزو دانشمندان یک و ۲ درصد برتر دنیا هستند در مقایسه با دانشگاه تهران ۲.۲ برابر است.

رئیس دانشگاه تبریز به رتبه دانشگاه تبریز در سطح بین المللی نیز اشاره و اظهار کرد: بر اساس رتبه بندی سال گذشته شانگهای که یکی از مراکز مهم ارزیابی‌ دنیا است، دانشگاه تبریز صعود 200 پله‌ای داشته و به رتبه 701 تا 800 دانشگاه‌های دنیا و به لحاط پژوهش نیز با 250 پله صعود به رتبه 318 دنیا رسیده است.

وی افزود: بر اساس رتبه بندی سال گذشته تایمز نیز دانشگاه تبریز با صعود 100 پله‌ای به رتبه 500 تا600 دنیا رسیده و پنجمین دانشگاه ایران است و بر اساس رتبه بندی اخیر کیو-اس که دانشگاه تبریز نخستین بار توانسته در آن حضور یابد، در رتبه 552 دنیا قراربگیرد.

نصرالله زاده ادامه داد: بر اساس این رتبه بندی که شاخص‌های مختلف مربوط به خود را دارد، دانشگاه تبریز دومین دانشگاه جامع کشور و ششمین دانشگاه بین دانشگاه‌های جامعه و صنعتی است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار