خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حسنی:

شهید چمران به لحاظ علمی و انقلابی خاص بود

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه مناجات‌های شهید چمران مثال زدنی و اخلاقش ستودنی بود، گفت: این شهید بزرگوار هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ انقلابی خاص بود.
کد خبر: ۹۶۰۸۰۱۵
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام علی حسنی در جلسه توجیهی رابطین نمایندگی ولی فقیه در حوزه‌های مقاومت ناحیه همدان، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید چمران اظهار کرد: این شهید بزرگوار ویژگی‌های منحصر به فردی داشت که هر کدام به نوبه خود خاص بودند.

وی افزود: ایشان یک معلم اخلاق به معنای خاص بود یعنی در کنار نظامی بودن و فرمانده نظامی بودن متخلق به اخلاق اسلامی بود و تمام تلاش‌های جهادی و رزمی ایشان بر پایه و مدار اخلاق بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه مناجات‌های شهید چمران مثال زدنی و اخلاقش ستودنی بود، گفت: مقام معظم رهبری تاکید بر انقلابی بودن دارند و این شهید بزرگوار این ویژگی را به صورت خاص داشت؛ هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ انقلابی خاص بود.

وی با اشاره به اینکه اولین ویژگی این بزرگوار این بود که مهاجرت‌های او برای خدا بود، گفت: تمام مهاجرت‌های این شهید عزیز با بصیرت و هدفمند بود؛ به امریکا رفت برای کسب علم، به مصر رفت مهاجرتش نظامی بود، به لبنان رفت برای خودسازی و تربیت نفس بود و در مکتب امام موسی صدر؛و تمام هجرتش با آگاهی و بصیرت و هدفمند بود.

حسنی گفت: دومین ویژگی شهید چمران اهل جهاد بودن ایشان بود، البته جهادی عارفانه، جهاد شهید چمران رنگ و بوی بسیار قوی دینی و اخلاقی داشت، زمانی که با خدا مناجات می‌کرد مثل عارفی زاهد ناله می‌زد اما در میدان نبرد همانند شهید بزرگوار سلیمانی برق سلاحش دشمن را کور می‌کرد.

وی ادامه داد: سومین ویژگی شهید چمران هم این بود که فانی در ذات احدیت بود و از شهادت عاشقانه استقبال می‌کرد و در آخرین وصیتی که داشت، نوشت برای مرگ آماده شدم، این امر طبیعی است که مدت‌ها با آن آشنا هستیم اما برای اولین بار وصیت می‌کنم خوشحالم که از عالم بریده‌ام، همه چیز را ترک گفتم، عشق را زیر پا گذاشتم؛ تا آنجا که می‌نویسد با آغوش باز به استقبال شهادت می‌روم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه مردان خدا این ویژگی‌ها را دارند که گرفتار دنیا و زرق و برق دنیا نیستند، افزود: این‌ بزرگان کسانی هستند که تکلیف را به خوبی می‌شناسند و سرانجام در راه رسالت خود در مبارزه با دشمن و برقراری عدالت به شهادت می‌رسند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار