خبر خوب برای کشاورزان آذربایجان شرقی؛

تسهیلات خرید تراکتور برای کشاورزان آذربایجان شرقی پرداخت می‌شود

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: به‌منظور تأمین تسهیلات خرید تراکتور رایزنی‌هایی با بانک‌هایی غیر از بانک کشاورزی صورت‌ گرفته تا اعتباراتی را برای این امر اختصاص دهند که خوشبختانه این موضوع محقق و مقرر شده کشاورزان برای دریافت تسهیلات خرید تراکتور به آن معرفی شوند.
کد خبر: ۹۶۰۸۳۲۱
|
۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اکبر فتحی اعتبار در نظر گرفته شده از سوی بانک مذکور برای اعطای تسهیلات به بخش مکانیزاسیون کشاورزی را 40 هزار میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: 25 میلیارد ریال از این رقم صرفاً برای خرید تراکتور و مابقی برای سایر ادوات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این اعتبار جدای از سایر اعتبارات اختصاصی به بخش کشاورزی بوده و مبلغی هست که با رایزنی جهاد کشاورزی استان برای فعالیت این بخش جذب و از سوی بانک مهر اقتصاد تأمین اعتبار شده است.

فتحی تأکید کرد: با طی مراحل لازم پیش‌بینی می‌شود تا 40 روز آینده شاهد پرداخت این نوع تسهیلات به کشاورزان باشیم.

این مقام استانی در بخش کشاورزی با اشاره به اینکه از نزدیک به۳ساله قبل پرداخت تسهیلات خرید تراکتور به کشاورزان متوقف شده بود اظهار داشت: این محدودیت متأسفانه مشکلات زیادی برای کشاورزان و بخصوص کشاورزان خرده که توانایی و تمکن مالی برای خرید تراکتور را نداشتند به وجود آورده بود و عملا رفتن به سمت مکانیزاسیون برای این کشاورزان ممکن نمی‌شد به همین دلیل جهاد کشاورزی استان برای حل این مشکل کشاورزان راسا وارد عمل شد و توانست مشارکت سایر بانک‌ها غیر از بانک کشاورزی به‌ عنوان بانک تخصصی بخش کشاورزی را جلب کند که مرحله اول این طرح با بانک مهر اقتصاد شروع شده است.

وی اضافه کرد: بانک‌ها بر اساس تکلیف قانون و رسالتی که دارند باید به‌اندازه تأثیر گذاری بخش کشاورزی در اقتصاد استان تسهیلات به فعالین این بخش پرداخت نمایند به همین منظور رایزنی با تمامی بانک‌ها برای اجرایی‌ کردن این تکلیف و پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی جهت افزایش ضریب مکانیزاسیون این حوزه استان در حال انجام است.

فتحی ضمن یادآوری حضور تراکتورسازی به عنوان واحد صنعتی تأثیر گذار کشور در استان و نقش آن در افزایش ضریب مکانیزاسیون کشور اظهار داشت: تراکتورسازی به عنوان یکی از مؤلفه های اجرایی شدن چنین طرحهای همیشه پای‌کار و همراه جهاد کشاورزی بوده و فرصتی مغتنم برای استان محسوب می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی درباره رصد و پایش و هزینه کرد اعتبار نظیر آنچه را اشاره کرد گفت: کنترل و هدایت منابع به سمت اهداف تعریف شده توسط جهاد کشاورزی صورت می گیرد و با توجه به اینکه در بخش تراکتور مبالغ تسهیلات به تراکتورسازی پرداخت می شود در حوزه تراکتور عملاً امکان تخطی از اهداف مشخص شده را غیر ممکن می سازد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار