خبرهای داغ:
حجت الاسلام حسن فاضلیان:

عید غدیر اشرف، افضل و اکمل اعیاد است

همدان-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان گفت: عید غدیر اشرف، افضل و اکمل اعیاد است.
کد خبر: ۹۶۰۸۵۷۶
|
۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسن فاضلیان در مراسم تکریم و تجلیل از سادات سپاه انصار الحسین(ع) همدان ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع) و عید سعید غدیر خم اظهار کرد: عید غدیر اشرف، افضل و اکمل اعیاد است.

وی با اشاره به واقعه غدیر گفت: در مراسم حجة الوداع آیه ۶۷ سوره مائده بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد که در این مراسم ۱۲۴ هزار نفر حضور داشتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان افزود: خداوند متعال در قرآن کریم تمام انبیاء را با اسم خطاب قرار داده است اما پیامبر اکرم(ص) را با واژه «نبی» یا «رسول» خطاب قرار می‌دهد.

وی با اشاره به تفاوت «نبی» و «رسول» گفت: نبی به معنی خبردار است و رسول به معنی خبر رسان و خداوند در این آیه پیامبر (ص) را با واژه رسول خطاب قرار داده بنابراین پیامبر (ص) باید آنچه بر او نازل شده است ابلاغ کند در غیر این صورت ۲۳ سال زحمت رسالت ایشان ‌بینتیجه و ابتر می‌ماند.

فاضلیان با اشاره به تفسیر آیه ۶۷ سوره مائده عنوان کرد: فعل «انزل» در این آیه فعلی مجهول است و بیانگر این است که مقام و منزلت حضرت علی (ع) تا روز قیامت مجهول خواهد ماند.

وی گفت: آنچه که از آیه شریفه ۶۷ سوره مائده برداشت می‌شود این است که کسانی که در مقابل ولی خدا بایستند کافر هستند، همانطور که نظرات و صحبت‌های برخی از سیاسیون در گذشته برخلاف فرمایشات رهبر معظم انقلاب بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار