مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی خبر داد

راه اندازی ۸۹ سامانه خورشیدی پشت بامی در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی از راه اندازی ۸۹ سامانه خورشیدی تولید برق ۵ کیلوواتی پشت بامی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۹۴۱۴
|
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سعید رسالی در جمع خبرنگاران افزود: این سامانه های خورشیدی  در قالب طرح حمایت از مشمولین کمیته امداد امام و بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی و حمایت از اقشار کم برخوردار ایحاد شده است.

وی ادامه داد: انرزی تجدید پذیر در استان ما با توجه به اقلیم استان انرژی خورشیدی است و واگذاری آن تا ۷ مگا وات در وظیفه توزیع برق و بالاتر از آن در حیطه وظایف برق منطقه ای است

رسالی همچنین در دولت سیزدهم  ۱۷ واحد نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی در جهت رفع ناترازی تولید برق در قالب طرح خرید تضمینی وزارت نیرو احداث شده است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۶۳۸ طرح در طول ۳۰ ماه خدمت دولت سیزدهم با مجموع دو هزار و ۴ میلیارد تومان و به ارزش ۳ هزار و ۸۵۶ میلیارد تومان اجرا شده است.

رسالی با بیان اینکه ۲۴ روستا در دولت سیزدهم برق دار شده است، گفت: برق ۳۵۵ روستا در قالب طرح ملی بهارستان بهسازی، نوسازی و تقویت شده است.

وی ادامه داد: جشن برقدار شدن روستا‌های بالای ۱۰ خانوار در استان برگزار شده ولی به علت مهاجرت معکوس برخی روستا‌ها که فاقد خانوار یا تعداد خانوار کم بودند به بالای ۱۰ خانوار رسیده اند طبق قانون باید از انرژی برق برخوردار می‌شدند.

رسالیی به بهسازی شبکه توزیع برق در ۳۱۵ روستا در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از ۴۵ هزار کنتور هوشمند و یک هزار و ۵۰۰ حلقه چاه برقدار شده و ۲ هزار و ۵۶۷ پست هوایی و سه پست زمینی اضافه شده است.

وی با اشاره به وجود یک میلیون مشترک در استان، اظهار کرد: توزیع برق آذربایجان شرقی دارای ۱۹ شهرستان استان به جز تبریز، آذرشهر و اسکو بود که شهرستان ترکمنچای به تعداد شهرستان ها اضافه شد.

رسالی  به زمان‌های ناترازی انرژی در استان نیز اشاره و بیان کرد: این ناترازی‌ها محدود به سه یا چهار ماه است که خوشبختانه به دلیل بارش‌ها و پایین بودن دمای هوا مدیریت مصرف را اجرا نکرده ایم و امیدواریم امسال در تابستان خاموشی برق نداشته باشیم.

وی به قطعی برق صنایع در استان در اوج مصرف اشاره و اظهار کرد: یک هزار و ۱۵۰ نوبت کاری در این چند ماه در صنایع داریم که اگر یک روز کاری را تعطیل کنند معادل کمتر از ۲ درصد می‌شود که البته می‌توانند این روز تعطیل را با جمعه کاری جبران کنند.

رسالی کاهش مدت زمان خاموشی از حدود یک و نیم دقیقه در روز را از آغاز سال ۱۴۰۰ در سال جاری به حدود ۵۹ ثانیه در سال جاری اعلام و بیان کرد: میزان تلفات انرژی برق در شبکه توزیع شرکت از ۹/۵۳ درصد به حدود ۹/۰۷ درصد کاهشیافته است.

وی افزود:  میزان همکاری مشترکین در کاهش پیک بار تابستان از ۳۴۷ مگاوات به ۲۱۴ مگا وات افزایش یافته و ۹ درصد مشترکین استان نیز پر مصرف هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار