در شهرستان‌ فلارد برگزار شد؛

باز سازی واقعه غدیر و جشن عید الله الاکبر

باز سازی واقعه غدیر و جشن عید الله الاکبر
باز سازی واقعه غدیر و جشن عید الله الاکبر، عید امامت ولایت با حضور پرشور مردم‌ ولایتمدار شهرستان‌ فلارد در صحرای ماکیان کندر برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۰۹۷۲۳
|
۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم پس از بازگشت از حَجَّةُ الوَداع ، در ناحیه رابغ در نزدیکى جحفه در موضعى به نام غدیر خم، مردم را پیش از آنکه پراکنده شوند و به دیار خود روند جمع فرمودند و خطبه‏اى خواند و در آن خطبه این کلمات بسیار مشهور را درباره امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام بیان فرمودند: « مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ ... وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ » هر که من مولا و فرمانروای اویم علی مولای او است، خدایا دوست بدار آن کس که او را دوست دارد و دشمن دار آن کس که او را دشمن دارد.

مسئول هیات رزمندگان اسلام شهرستان فلارد در حاشیه این مراسم گفت: تلاوت کلام‌نورانی وحی،سرود جمهوری اسلامی، مولودی خوانی،باز سازی واقعه غدیر، پذیرایی و پخت بیش از ۴ هزار پرس غذای گرم و تقدیم به ‌آحاد شر‌کت کنندگان‌، از دیگر برنامه های این مراسم  بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار