قاسمی:

انسجام ملی و وحدت بالاترین رکن است/ دهه هشتادی‌ها انقلاب را به اوج می‌رسانند

همدان-کارشناس مسائل سیاسی گفت: باید مراقب اختلافات بعد از انتخابات باشیم چراکه انسجام ملی و وحدت بالاترین رکن است.
کد خبر: ۹۶۰۹۷۲۷
|
۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهدی قاسمی در جشن بزرگ رای اولی‌ها که در سالن همایش غدیر دانشگاه علوم پزشکی همدان به همت بسیج دانشجویی برگزار شد با اشاره به نسل‌بندی دهه‌های تولد اظهار کرد: نسل x  همان دهه ۵۰ و ۶۰ قانون‌مدار و هنجارمدار هستند که هنجار‌ها را رعایت می‌کنند و نسل y که سن آنها بین ۲۵ تا ۳۵ سال است مقداری تنبل هستند، اقتصادی فکر می‌کنند و به دیجیتال علاقمند هستند و اهل فضای مجازی نیستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اعتیاد به فضای مجازی رتبه اول و مواد مخدر رتبه دوم را در کشور دارد، گفت: نسل z بسیار اهل اینترنت و فضای مجازی و بسیار عجول و بی‌حوصله هستند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه کسی که با سرعت اینترنت زندگی می‌کند با فضای عادی هم‌خوانی ندارد و دچار یک تناقض شخصیتی می‌شود، ادامه داد: نسل z  به شدت به دنبال سلبریتی‌ها هستند و با بالاترین سلبریتی‌های کشور و دنیا ارتباط برقرار می‌کنند و به شدت از آنها الهام می‌گیرند.

 وی با بیان اینکه این نسل این نسل به شدت اهل گفتگو هستند، مطرح کرد: ارتباطی که بین پدر، مادر، معلم، محصل، استاد، دانشجو و کسی که قراره با این نسل ارتباط برقرار کند فضای گفتگو است و کسی که با این نسل خوب گفتگو کند با او ارتباط برقرار می‌کنند.

قاسمی با بیان اینکه در فضای انتخاباتی باید به دنبال ایجاد گفتگو باشیم چراکه نسل امروز بسیار پرسشگر و فعال است، تصریح کرد: این نسل بسیار معنویت گرا است و مقام معظم رهبری در خصوص دهه هشتادی‌ها فرموده‌اند دهه هشتادی‌ها انقلاب را به اوج می‌رسانند.

وی با تأکید بر اینکه این نسل اهل گفتگو هستند، گفتگویی که ریشه در علم، آگاهی، بصیرت دارد، ادامه داد: فطرت این نسل به واسطه اینکه بدون هیچ موضع‌گیری قبلی در مقابل تفکر دینی قرار گرفته است، آن را قبول می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جنبشی که در غرب به وجود آمده است؛ پیشرو دانشجویان ما هستند، عنوان کرد: جان‌بولتون بعد از جنبش دانشجویان در  غرب در حمایت از غزه گفت من صدای پای اسلام ایرانی را در خیابان‌های نیویورک می‌شنوم و رهبر ایران با دانشجویان ما بهتر از ما ارتباط برقرار کرده است.

وی با اشاره به فرمایشات شهید مطهری مبنی بر اینکه برای اینکه بتوانید به درگاه الهی ورود پیدا کنید ابتدا باید همه چیز را نفی کنید ایمان بدون کفر معنی ندارد، تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم انتخاب کنیم، دنبال انتخابی باشیم که بر مبنای فطرت ما باشد.

قاسمی با بیان اینکه بالاترین چیزی که برای یک انسان در زندگی حق انتخاب و آزادی است و فقط در دنیا این حق را داریم، ابراز کرد: بزرگ‌ترین افتخار انسان حق انتخاب او است.

وی با تأکید بر اینکه برخی در فضای مجازی به دنبال این هستند که حق انتخاب نداشته باشید، گفت: وقتی جو رسانه حاکم بر افکار می‌شود، می‌تواند از ما یک موجود بی‌هویت بسازد و ما را به یک درجه از موجودات در عالم زیستی تنزل می‌دهند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه انتخاب زیباترین، الهی‌ترین، مدرن‌ترین، انسانی‌ترین مولفه‌ای است که انسان می‌تواند داشته باشد و شما قرار است برای جامعه خود انتخاب کنید، تأکید کرد: ما برای آینده خود، برای عمران و آینده فرزندان‌مان باید انتخاب کنیم چراکه انسان در هر شرایطی باید به زندگی امید داشته باشد.

وی با بیان اینکه دهه هشتادی‌ها باید پرچم ایران را نگه‌دارند و با مقام معظم رهبری ارتباط بگیرند که از شئونات عاقبت به خیری است، خاطرنشان کرد: ما به همه کاندیدا‌ها احترام می‌گذاریم چراکه هر چه دارند عرضه کرده‌اند، اما باید مراقب اختلافات بعد از انتخابات باشیم چراکه انسجام ملی و وحدت بالاترین رکن است.

قاسمی با بیان اینکه هر کس برای امیدوار کردن کشور شعار داد باید دست او را ببوسید و اجازه سیاه‌نمایی ندهید، خاطرنشان کرد: ما طرفدار تفکری هستیم که به ما به عنوان یک جوان ایرانی مسلمان مومن با اندیشه‌های بالا احترام بگذارد و آینده را برای ما به زیبایی ترسیم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار