حجت‌الاسلام قدیانی:

شهید رئیسی پرورش یافته مکتب شهید بهشتی است

همدان-دادستان انتظامی قضات کشور با بیان اینکه شهید رئیسی یکی از پرورش یافتگان مکتب شهید بهشتی است‌، گفت: همه شهدای خدمت در اخلاص و بی‌ریایی بی نظیر بودند.
کد خبر: ۹۶۰۹۷۸۳
|
۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
شهید رئیسی پرورش یافته مکتب شهید بهشتی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام جعفر قدیانی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و اربعین شهدای خدمت که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه در سال‌های اخیر با خواندن آثار حمید حسام نویسنده دفاع مقدس با همدان و غیرت همدانی آشنا شده‌ام و افتخار می‌کنم که امروز در جمع شما هستم، اظهار کرد: امروز هفتم تیر است و این روز یادآور خاطره‌ تلخ برای ما و همچنین چهلمین روز شهادت شهدای خدمت است.

وی با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله بهشتی شخصیتی است که در این کشور فقط یکی بود و معلوم نیست دیگر تکرار شود، افزود: شهید بهشتی شخصیتی جامع الاطراف، فیلسوف، فقیه، اصولی، مبارز بود و هر ویژگی که بگوییم او به تنهایی داشت.

دادستان انتظامی قضات کشور با طرح این پرسش که چرا دشمن در همان روزهای اول شخصیت‌هایی مثل شهید مطهری و شهید بهشتی را مورد هدف قرار داد؟ تصریح کرد: شهید بهشتی کسی بود که مدرسه‌ای در حوزه علمیه قم با کمک و همراهی عده‌ای از دوستانش از جمله شهید بزرگوار آیت‌الله شهید قدوسی که از جمله شهدای مظلوم بود و حتی در شهادت و بعد از شهادتش نیز مظلوم است و از او کمتر یاد می‌شود، تأسیس کرد.

وی با بیان اینکه شهید قدوسی نهاوندی بود و شخصیتی مجهول دارد، افزود: شهید قدوسی تئوری، فکر و اندیشه شهید بهشتی را به اجرا و عمل درآورد.

قدیانی با بیان اینکه همان زمان‌ها که خیلی‌ها اهل مبارزه و تندی نسبت به رژیم شاهنشاهی بودند شهید بهشتی معتقد بود که باید «انسان تربیت کرد»، تصریح کرد: شهید بهشتی می‌گفت وقتی ما می‌گوییم باید انسان تربیت کرد عده‌ای می‌گویند باید مبارزه کنیم، امروز که می‌گوییم مبارزه کنید عده‌ای می‌گویند باید برویم حوزه درس بخوانیم.

وی مطرح کرد: شهید بهشتی و شهید قدوسی با تاسیس مدرسه‌ای در حوزه علمیه قم و برگزاری برنامه آموزشی فشرده توانستند عده‌ای از طلاب را تربیت کنند که همان طلاب و تربیت شدگان آن دو بزرگوار توانستند این انقلاب را از شر منافقین حفظ کنند.

دادستان انتظامی قضات کشور با اشاره به اینکه شاگردان این دو شهید بودند که در دادگاه‌ها و دادسرا‌های انقلاب کار کردند و قریب به اتفاق هم گمنام هستند و بعضی نیز به شهادت رسیدند، گفت: این‌ها کسانی بودند که در دادگاه انقلاب با منافقین مبارزه کردند و جان خود را بر کف دست گرفتند تا دهه شصت را پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: آن زمان که منافقین پی در پی ترور می‌کردند و قالب افراد شناخته شده نمی‌توانستند در صحنه باشند این‌ها توانستند با حضور خود در صحنه مبارزه با ضد انقلاب و منافقین، انقلاب را از شر آنها نجات دهند، این نقش عظیم شهید بهشتی بود.

قدیانی با بیان اینکه اگر امام(ره) این انقلاب را بر اساس مفاهیم اسلام ایجاد کرد و به پیروزی رساند و نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را از این کشور برچید، شهید بهشتی کسی بود که این تفکر امام(ره) و آن اسلام ناب محمدی(ص) را در قالب قانون اساسی به اجرا رساند، ادامه داد: برنامه‌ها و خط کش‌های نظام هر کشور در قانون اساسی تبلور پیدا می‌کند و این قدرت مدیریت، علم و دانش و جذبه شهید بهشتی بود.

* مدیریت و قاطعیت و جدیت شهید بهشتی نظام را نظم بخشید

وی با بیان اینکه مدیریت و قاطعیت و جدیت شهید بهشتی بود که این نظام را نظم بخشید چرا که اگر قانون اساسی نبود نظام، نظمی نداشت، گفت: شهید بهشتی در کوتاه‌ترین مدت قانون اساسی را به تصویب رساند و معمار قوه قضاییه شد.

دادستان انتظامی قضات کشور با اشاره به اینکه شهید بهشتی شخصیتی بی‌نظیر است، عنوان کرد: شهید بهشتی در تمام فلسفه‌ها مثل فلسفه اسلامی، غرب، شرق، فیلسوف و همه را مسلط بود و در دورانی که مرکز اسلامی هامبورگ را اداره می‌کرد در دانشگاه‌های آلمان فلسفه هگل را با زبان آلمانی تدریس می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی به زبان‌های آلمانی، انگلیسی، فرانسه و عربی مسلط و مدیر و مدبر بود، مطرح کرد: شهید بهشتی حتی زمان شاه معتقد بود قانون باید رعایت شود.

قدیانی با تأکید بر نظم شهید بهشتی، با بیان اینکه حضرت علی (ع) در آخرین وصیت خود به امام حسن(ع) و امام حسین(ع)  آنان را به تقوا و نظم سفارش می‌‌کند، تصریح کرد: تقوا و نظم در کنار هم اهمیت دارند که این دو اصل در کنارهم شهید بهشتی را می‌سازد.

وی افزود: یک چنین شخصیتی حتما باعث می‌شود دشمن نسبت به او کینه داشته باشد و او را به آن شکل ناجوانمردانه هدف قرار دهد.

دادستان انتظامی قضات کشور با اشاره به چهلم شهید آیت الله رئیسی و همراهانشان، عنوان کرد: شهید رئیسی هم یکی از پرورش یافتگان مکتب شهید بهشتی است‌.

وی با بیان اینکه اخلاص و بی‌ریایی و بی‌ادعایی در وجود شهید رئیسی بسیار متبلور بود، ابراز کرد: شهید رئیسی خود را جدای از مردم نمی‌دانست و مردمی بود و این خصوصیات آیت الله رئیسی بود که باعث شد مردم در شهادت ایشان ابراز ناراحتی کنند و آشنا و ناآشنا برای شهید رئیسی گریه کردند چراکه او اخلاص داشت و بین مردم تمایز قائل نبود و سعی می‌کرد با درد مردم آشنا شود.

قدیانی با بیان اینکه با شهید آل هاشم از نزدیک دوست و آشنا بودم، ادامه داد: ایشان از نظر اخلاص، بی‌ریایی، خاکی و مردمی بودن بی‌نظیر بود.

وی با بیان اینکه آن روزهایی که به امامت جمعه تبریز منصوب شد دستور داد نرده‌ها را جمع کنند تا فاصله با مردم برطرف شود، مطرح کرد: فاصله بین مردم و روحانیت را منافقین به دلیل ترور کردن ایجاد کرده بودند.

دادستان انتظامی قضات کشور با بیان اینکه شهید آل هاشم با همه این خطرها این فاصله را جمع کرد، خاطرنشان کرد: همه شهدای خدمت در اخلاص و بی‌ریایی بی نظیر بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار