خبرهای داغ:
مثبت سوژه |

هنرمند بسیجی که ۴۰ سال سابقه طبابت توام با هنر خوشنویسی دارد و آثارش را به موزه آستان قدس رضوی هدیه کرده است

با وجود اینکه ۴۰ سال سابقه خوش‌نویسی دارم و تدریس نیز میکنم، اما با شرکت در کلاس‌های قرآنی در قم و تهران از توضیحات اساتید این حوزه بهره می‌گیرم.
کد خبر: ۹۶۱۰۴۳۱
|
۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹

خبرگزاری بسیج _ دکتر علی عبدالحسین زاده پزشک خوش‌نویس و بسیجی هنرمندی که برای اولین بار در ایران مصحف شریف قرآن را به خط ثلث کتابت کرده است که همواره یکی از آثار فاخر این هنرمند محسوب می‌شود.

این هنرمند خلخالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه از اعضای بسیج هنرمندان و پزشکان هستم، اظهار کرد: با برگزاری کلاس‌های خوشنویسی در انجمن و مساجد هنرجویان بسیاری را تعلیم داده ام و زمینه اشتغالزایی آنان را در کارگاه‌ها فراهم نموده ام.

 وی گفت: خوش نویسی در خانواده ما موروثی است و این هنر را از پدر بزرگم یاد گرفته ام. در خانواده هر کسی که خوش خط بود تشویق می‌شد به همین خاطر با عشق و علاقه به فراگیری این هنر پرداختم و چهل سال است که کتابت قرآن را انجام می‌دهم و سابقه طبابت توام با هنر خوش نویسی دارم.

وی افزود: در سال ۱۳۹۱ موفق به دریافت مدرک فوق ممتاز در خط ثلث و ممتاز در خط نستعلیق و نسخ از انجمن خوشنویسان ایران شدم و مقام‌های متعدد بین المللی و کشوری بسیاری را کسب کرده ام و آثار خود را به موزه‌های مختلف و نمایشگاه‌های حرم امام رضا (ع) و کوفه و سایر زیارتگاه‌های مذهبی هدیه نموده ام.

عبدالحسین زاده تصریح کرد: پیش از کتابت کل قرآن کریم صحیفه سجادیه را به خط ثلث منتخب ادعیه مفاتیح الجنان را به خط نسخ و اشعار مرحوم استاد شهریار را به خط نستعلیق و همچنین کتاب گلستان سعدی را به خط نسخ کتابت نموده ام.

این خوشنویس برجسته کشورمان آثار هنری اش را که مربوط به آیات قرآن و احادیث است، با برپایی نمایشگاه‌هایی در کشور‌های اروپایی و همسایه در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.

این هنرمند بسیجی در ادامه افزود: با اینکه ۴۰ سال سابقه خوش‌نویسی دارم و تدریس نیز میکنم، اما با شرکت در کلاس‌های قرآنی در قم و تهران از توضیحات اساتید این حوزه بهره می‌گیرم و با حضور در جمع کاتبین قرآنی آثار خود را ارائه می‌دهم و معتقدم باید تلاش مضاعفی در این هنر داشته باشم. 

این پزشک و بسیجی نمونه کشوری همچنین ساخت ۲ مدرسه و یک آسایشگاه معلولین در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع در خلخال را در کارنامه کاری خود دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار