مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد:

تنش آبی در هشت شهر استان

زنجان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: هشت شهر استان شامل زنجان، ابهر، خرمدره، قیدار، کرسف، ماهنشان، دندی و آب‌بر دچار تنش آبی هستند.
کد خبر: ۹۶۱۰۷۱۸
|
۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸

 تنش آبی در هشت شهر استان

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان محمدرضا نادرخانی، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت سیاست آبفا مدیریت تقاضا و  تامین آب پایدار برای همه مشترکین خود است.

 وی بیان کرد: بخشی از صرفه‌جویی‌ها مربوط به تکمیل تجهیزات توسط شرکت آبفا است که از هدر رفت آب جلوگیری کند و بخشی دیگر مربوط  به مدیریت مصرف و اصلاح رفتاری مصرف کنندگان است که در این میان نقش اصحاب رسانه‌ها در آگاه سازی مردم برای استفاده بهینه و صرفه جویی از آب برجسته و کلیدی است.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: زمستان سال گذشته شاهد بارش برف نبودیم تا این منابع وارد آب‌های زیرزمینی شود و از این‌رو تابستان پرتنشی را پیش رو داریم و باید این مدیریت مصرف از طرف مردم، صاحبان صنایع و کشاورزان مورد توجه قرار گیرد.

نادرخانی تعداد افراد زیر پوشش شبکه آب در شهرها و روستاهای استان زنجان را یک میلیون و ۱۴۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیش از ۹۲ درصد روستاها از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.

وی بیان کرد: طول شبکه آب بیش از ۴ هزار کیلومتر بوده و طول خط انتقال نیز بیش از ۲ هزار کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت :بیش از ۳۶۸ هزار نفر تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب قرار دارند و همچنین آبرسانی شهری به ۲۱ شهر استان انجام شده که هشت شهر استان شامل زنجان، ابهر، خرمدره، قیدار، کرسف، ماهنشان، دندی و آب‌بر دچار تنش آبی هستند.

وی در مورد برنامه‌های رفع تنش آبی عنوان کرد: ۱۶ حلقه آب اضطراری را در سال ۱۴۰۱ حفر شده و در شهر زنجان ۱۰ حلقه و سایر شهرستانها ۱۸ حلقه پیش‌بینی شده که اکثراً در مدار بهره‌برداری قرار گرفتند و مشکلی نخواهیم داشت.

نادرخانی با اشاره به اینکه در سال آبی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ کمترین آب ورودی به سد تهم و کینه ورس را داشتیم، خاطرنشان کرد: سد تهم هم اکنون ۱۹.۲ میلیون مترمکعب و سد کینه‌ورس ۴۰۸ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد.

وی افزود: علاوه بر این برای رفع تنش آبی در روستاهای استان اقدامات لازم در ۲۳۰ روستا به انجام رسید و، امسال برنامه ریزی برای رفع تنش آبی ۳۳۰ روستا  در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به هدر رفت آب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هدر رفته آب در  شهر و روستا ۳۰ درصد است که ۱۹ درصد از این هدررفت ظاهری و انشعابات غیر مجاز بوده و نشت پنهان از شبکه از دیگر موارد است.

فاطمه عسگری 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار