تعیین ۳۱۶۳ شعبه اخذ رای در آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی از تعیین ۳۱۶۳ شعبه اخذ رای در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۱۵۶۵
|
۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  تراب محمدی از تعیین ۳ هزار و ۱۶۳ شعبه اخذ رای برای انتخابات دور دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار کرد:  از این تعداد ۲۴۲۹ شعبه ثابت و ۷۳۴ شعبه هم به‌صورت سیار در روز انتخابات کار اخذ رای را انجام می‌دهند.

وی چهار مولفه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری کشور را بسیار با اهمیت دانست و گفت: در این میان مولفه سلامت انتخابات از وظایف مهم مجریان انتخابات، نامزدها و هواداران آنهاست که باید رعایت شود.

 رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی افزود: تامین امنیت نیز بر دوش نیرو‌های امنیتی، نظامی و انتظامی است و مجاهدت‌های شبانه‌روزی این افراد نباید فراموش شود بر اساس زحمات نیرو‌های امنیتی است که امنیت پایدار و آرامش مثال‌زدنی در کشور و استان ایجاد شده و کوچکترین مشکل امنیتی نداریم.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی در خصوص مدارک هویتی مورد نیاز برای رای دادن گفت: طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری شناسنامه و یا کارت ملی دو مدرکی است که قانونا مردم  می‌توانند روز جمعه ارائه نمایند و ثبت رای کنند.
 

وی افزود: هموطنانی که دارای شناسنامه‌های قدیمی فاقد کد ملی هستند حتما در زمان حضور در شعب اخذ رای باید کد ملی خود را برای ثبت رای ارائه کنند. 

تراب محمدی گفت: هموطنان در مرحله دوم در شعب اخذ رای با صندوق‌های رای با در قرمز رنگ مواجه هستند. در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری در صندوق‌های رای آبی رنگ بود و تعرفه‌های مرحله اول موجود در آن پلمب شده و اکنون در مخازن نگهداری می‌شوند.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی از مشارکت بیش از ۵۰ هزار نفر در فرآینداجرایی انتخابات استان خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار