معاون گردشگری استان مرکزی اعلام کرد

فعالیت ۱۶۰ راهنمای گردشگری دارای مجوز در استان مرکزی

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در حال حاضر ۱۶۰ راهنمای گردشگری دارای مجوز فعالیت دارد.
کد خبر: ۹۶۱۱۷۷۶
|
۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به نقل از روابط عمومی روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، فرخی معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در نشست بررسی موانع و مشکلات انجمن صنفی دفاتر و تشکل حرفه‌ای راهنمایان که با هدف بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای ارتقای سطح فعالیت در این عرصه برگزار شد، گفت: فعالیت تورهای غیرمجاز یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان گردشگری است که بایستی برای سامان‌دهی تورهای غیرمجاز ورود کرده و اقدامات مناسبی با همکاری ارگان‌های مرتبط اجرایی انجام شود.

وی افزود: استان مرکزی در حال حاضر ۱۶۰ راهنمای گردشگری دارای مجوز فعالیت دارد که بایستی  زیر نظر دفاتر خدمات مسافرتی فعالیت و تورهای خود را اجرا کنند.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تصریح کرد: پیگیری قضایی و شکایات از افراد اجرا کننده تورهای غیر مجاز، معرفی افراد اجرا کننده تورهای غیر مجاز به پلیس فتا به منظور بستن صفحات مجازی و شماره تماس‌های تبلیغاتی آنها و همچنین معرفی این افراد به پلیس اماکن  عمومی با هدف بستن  فضاهای تبلیغاتی آنان، را از اقدامات این اداره کل در راستای جلوگیری از تورهایی که بدون مجوز قانونی اجرایی می‌شود.

فرخی گفت: برگزاری تورهای غیرمجاز، یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان گردشگری استان است و تمامی تورهایی که از سوی راهنمایان به صورت خودگران برگزار می‌شود و راهنمایان گردشگری باید زیر نظر دفاتر خدمات مسافرتی تور اجرا کنند.
وی خاطرنشان کرد: راهنمایان گردشگری، ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری استان محسوب می‌شوند که می‌توان با برنامه‌ریزی درست، از ظرفیت آن‌ها برای معرفی و تبلیغ گردشگری ایران و مقابله با ایران هراسی استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار