خبرهای داغ:

اگر در خانواده ابراز محبت نباشد باعث فاصله در افراد خانواده می‌شود

مشاور اسلامی در سرخه گفت: ابراز محبت به صورت مرسوم، منطقی و درست باید در خانواده‌ها باشد چرا که بیان و انتقال نکات مثبت یک شخص به خودش در دورکردن مسائل منفی تاثیرگذار است.
کد خبر: ۹۶۱۱۹۹۵
|
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، سومین جلسه از سلسله نشست‌های تبیینی سبک زندگی اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد روشن بین، مدیر مرکز مشاوره اسلامی سماح استان سمنان در جمع اهالی محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) سرخه برگزار شد.

گفتنی است این جلسات با همکاری پایگاه مقاومت بسیج خواهران حضرت آسیه (س) و هیئت ام البنین (س) به اجرا درآمده است.

حجت الاسلام والمسلمین روشن بین در راستای معرفی یک خانواده ایده آل و خانواده ای که همه افراد خانواده در آن حس خوب، مثبت و پویا داشته باشند، اظهار کرد: برای ایجاد یک خانواده ای بانشاط داشته باشند باید کارهایی انجام و از انجام برخی امور پرهیز کرد.

او با اشاره به تاثیر سلام کردن و ابراز محبت اعضای خانواده به یکدیگر افزود: ترویج سلام کردن به سالم سازی روابط اعضای خانواده کمک می‌کند؛ سلام کردن فضای عاطفی بین افراد ایجاد و این رابطه را قوی‌تر می‌کند. سلام و احوالپرسی کردن به حل و فصل مشکلات کمک و محبت بین افراد یک خانواده را بیشتر می‌کند.

مشاور اسلامی تصریح کرد: وقتی در خانواده سلام و احوال پرسی را ترویج کنیم، تاثیر مستقیمی روی اخلاق خانواده دارد پس نباید به راحتی از کنار این مسئله گذشت.

روشن بین خاطرنشان کرد: در یک خانواده ایده‌ال لازم است تا پدر، مادر، همسر، خواهر، برادر و فرزندان بدانند که دوستشان دارید. اگر ابراز محبت نباشد فاصله بین افراد خانواده به مرور زیاد خواهد شد. ابراز محبت به صورت مرسوم، منطقی و درست باید در خانواده‌ها باشد چرا که بیان و انتقال نکات مثبت یک شخص به خودش در دورکردن مسائل منفی تاثیرگذار است.

او با بیان اینکه ابراز محبت در رده های سنی مختلف متفاوت است، اذعان داشت: کودکان بیشتر به ابراز محبت کلامی تمایل دارند، باید به آنها بگویید دوستشان دارید. نوجوان‌ها اغلب دوست دارند که خودشان بیشتر صحبت کنند و شما تاییدشان کنید، نصیحت دوست ندارند، دوره نوجوانی دوره هویت یابی، استقلال طلبی و دوره گریز از خانواده است. در جوانی بیشتر تمایل دارند که پدر و مادر و اعضای خانواده به مستقل شدنش کمک کنند (البته در حد مقدورات) و به آنها احترام گذاشته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار