خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی تأکید کرد

ضرورت جهاد تبیین در راستای بصیرت افزایی جامعه

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: ما امروزه بدون توجه به فرمان مقام معظم رهبری در بحث جهاد تبیین، حرکتی در راستای بصیرت افزایی جامعه نداشته‌ایم.
کد خبر: ۹۶۱۲۰۳۶
|
۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جمع پاسداران و سربازان سپاه انصار الحسین(ع) همدان اظهار کرد: شرط پیشرفت کردن، قیام کردن است و طبق آیات قرآن کریم کسانی که نشسته‌اند با کسانی که قیام کرده‌اند مساوی نیستند.

 وی افزود: هنگامی که امام حسین(ع) دست به قیام زدند با جامعه متفاوت با جامعه زمان پیامبر اکرم(ص) مواجه بودند به طوری که این جامعه هم از لحاظ اعتقادی و هم از لحاظ ارزشی دچار دگرگونی و از هم گسیختگی شده بود.

امام جمعه شهر همدان با اشاره به ویژگی‌های جامعه زمان امام حسین (ع) گفت: این دگرگونی‌ها جامعه را به جایی رسانده بود که به حق عمل نمی‌کردند و نسبت به باطل حساس نبودند، بلکه اهل بدعت هم شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: دنیاطلبی مردم باعث شد اقدامات حضرت سیدالشهدا(ع) در راستای آگاهی و بصیرت‌بخشی نتیجه ندهد و تنها راه باقیمانده رفتن حضرت به قتلگاه بود، بنابراین با شهادت ایشان جامعه متحول و مردم آن اهل قیام در برابر ظلم شدند.

شعبانی موثقی با اشاره به فعالیت‌های امام(ع) در راستای جهاد تبیین برای جامعه افزود: یکی از این فعالیت‌ها مرزبندی حضرت با رقیب بود یعنی ایشان خود و رقیبان خودش را به درستی برای مردم جامعه تبیین می‌فرمودند.

 وی عنوان کرد: امروز در راستای تشکیل تمدن اسلامی تا زمانی که نتوانیم رقیب خود را که همان تمدن غرب است برای مردم به خوبی تبیین کنیم، جامعه جذب آن خواهد شد و مهاجرت معکوس اتفاق می‌افتد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: عدم تبیین در جامعه، انتخاب مردم را دچار مشکل می‌کند زیرا اذهان مردم در تصرف رقیب است و به سمت جذبه فعالیت‌های او سوق داده می‌شود.

 وی با اشاره به مباحث بعد از انتخابات گفت: در کشور سلیقه‌های مختلفی وجود دارد که در انتخابات یکی از آنها به عنوان منتخب مردم شناخته می‌شود؛ این سلایق رقیب ما نیستند بلکه ما در یک مسیر هستیم و فقط ممکن است با هم اختلاف نظر داشته باشیم.

 شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب‌های خواص جامعه اشاره کرد و گفت: اولین آسیب رغبت است که به معنای طمع به قدرت و تمایل داشتن به قدرتمندان است که این ویژگی توانایی تفکر صحیح را از افراد می‌گیرد.

 وی رهبت را به عنوان دومین ویژگی خواص جامعه بر شمرد و عنوان کرد: رهب به معنی ترس است که باعث می‌شود انسان سکوت کند و در برابر دشمنی‌ها تسلیم شود.

امام جمعه همدان گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «از من بترسید» در  این صورت من کاری می کنم که همه دنیا از شما بترسند ولی با این وجود برخی‌ها بودند که آمریکا را کدخدا حساب می‌کردند؛ از طرف دیگر چون در عملیات «وعده صادق» توکل ما به خدا بود در برابر قدرت‌های ظالم دنیا ایستادگی کردیم و به آنها ضربه زدیم.

وی با بیان شاخص‌های جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین به معنی سخنرانی نیست، بلکه به معنی معرفی صحیح دشمنی است که در ذهن جوانان این کشور نفوذ پیدا کرده است و اگر این کار صورت نگیرد جذبه دشمنان جوانان ما را به سمت خود می‌کشاند و باعث مهاجرت به کشورهای غربی می‌شود.

شعبانی تصریح کرد: امام حسین (ع) با استفاده از روش‌های مختلف ویژگی‌های دشمن را بیان می‌کرد و به جذب حداکثری افراد و مخاطبین می‌پرداخت و شرایط جامعه را برای آنها توضیح می‌داد ولی ما امروزه بدون توجه به فرمان مقام معظم رهبری در بحث جهاد تبیین، حرکتی در راستای بصیرت افزایی جامعه نداشته‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار