مثبت سوژه |

دورهمی‌هایی که با همت بانوی دهکهانی شیرین می‌شود

ساجده میرشکاری کسی که با دستان خالی و توکل بر خدا شروع به راه‌اندازی قنادی کرد.
کد خبر: ۹۶۱۲۰۶۹
|
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرنگار بسیج،  ساجده میرشکاری از شهر دهکهان کسی که با دستان خالی و توکل بر خدا شروع به راه‌اندازی قنادی کرد با او به گفتگو نشستیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

 
 لطفا خودتان را معرفی کنید؟
 
ساجده: من متولد ۱۳۷۱ هستم و کارشناسی تاریخ از دانشگاه جیرفت دارم.
 
 آیا ادامه تحصیل در رشته‌ای که مدرک گرفتید در یافتن شغل به شما کمک کرده است؟
 
ساجده: نه متاسفانه، به‌هیچ‌وجه راستش من خیلی دوست داشتم در دانشگاه فرهنگیان قبول شوم و به‌عنوان یک معلم بومی در مدارس دهکهان تدریس کنم. ولی موفق به قبولی در دانشگاه فرهنگیان نشدم و به‌ناچار در دانشگاه جیرفت تاریخ خواندم.
 
 
وی افزود: فشار بیکاری بعد از فارغ‌التحصیلی و انتظارات خانواده باعث شد، به‌عنوان سرپرست خوابگاه در شهر کهنوج کار کنم که با توجه به متاهل بودنم، این شغل شرایط را برایم بسیار مشکل و طاقت فرسا کرده بود.
 
 چگونه به فکر راه‌اندازی قنادی افتادید؟
 
ساجده: برادرم فرزاد میرشکاری با‌توجه به همکاری‌هایی که با بنیاد رایحه داشت و از فعالیت‌های کارآفرینی این بنیاد، در شهرستان قلعه‌گنج مطلع بود؛ خصوصا شیرینی‌پزی که سال قبل در شهرستان قلعه‌گنج با همت یک خانم جوان راه‌اندازی شده بود، به من پیشنهاد راه‌اندازی شیرینی‌پزی و قنادی داد.
 
ساجده: برای آغاز به‌کار ۱۰ میلیون تومان وام گرفتم برای گسترش کارم و خرید تجهیرات مدرن‌تر، یک وام ۴۰ میلیون تومانی هم دریافت کردم و تولید شیرینی در این قنادی را شروع نمودم.
  در حال حاضر چند نفر در این قنادی مشغول به کارند؟
 
ساجده: در حال حاضر دو نفر در  قنادی مشغول به کار هستیم. وقتی به‌مناسبت‌های مختلف سفارش‌ها زیاد می‌شود تعداد کارکنان در قنادی به سه نفر هم می‌رسد. خدا رو شکر الان خیلی از وضعیت کارم راضی هستم. چون هم به کار خانه و زندگی خودم می‌رسم هم کسب‌و‌کارم را دارم.
 
 
 فکر می‌کردید راه‌اندازی یک قنادی در شهر تا این اندازه برایتان پر رونق باشد؟
 
ساجده: همه امید و توکلم به خدا بود. ابتدا نگران بازپرداخت اقساط وام بودم اما با‌توجه به اینکه هیچ قنادی قبل از قنادی من در دهکهان نبود، کارم خیلی زود رونق گرفت و میزان سفارشات به‌تدریج بالا رفت. جالب است بدانید با راه‌اندازی این قنادی تعداد جشن تولدها به یک‌باره بالا رفت.

این کارآفرین بسیجی عنوان کرد: همه دوست داشتند روز تولدشون رو جشن بگیرند از بچه یک ساله تا پدربزرگ و مادربزرگ ۹۰ ساله، چون در منطقه دهکهان سال‌های قبل، جشن تولد گرفتن خیلی مرسوم نبود، ولی با راه‌ اندازی قنادی در این منطقه، کم کم جشن تولد گرفتن شروع شد و سفارشات بالا رفت 

 خوشحالم چون تلاش برای شیرینی‌ کام هموطنانم برایم زیباست و از رایحه به‌خاطر همه‌ حمایت‌هایش سپاسگزارم.
 
  از خاطرات تلخ و شیرین زندگی‌تان برایمان بگویید.
 
 
نخستین بار فر شیرینی‌پزی را در کارگاهم روشن کردم و اولین شیرینی که تولید کردم، شیرینی بیسکویتی بود. آن شب خانواده‌ام در اینجا بودند و وقتی بوی شیرینی در فضا پیچید، بسیار خوشحال بودم و نمی‌دانستم چکار کنم.
 
 
قنادی خود چند نوع شیرینی تولید می‌کنید؟
 
ساجده: اینجا ۱۰ نوع شیرینی تولید می‌کنم و از ۹ صبح تا هشت شب کار می‌کنم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار