خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد:

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۵۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی در ۵۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی به طور ویژه برگزار می شود، گفت: برنامه های دهه اول از ۱۷ تیرماه امسال مصادف با اول محرم شروع شده است و تا ۲۸ تیرماه امسال همزمان با دوازدهم محرم ادامه دارد.
کد خبر: ۹۶۱۲۱۷۶
|
۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازخراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور امروز در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار داشت: تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(علیه السلام) و تطبیق آن با نیاز های روز جامعه از جمله اهداف طرح بصیرت عاشورایی است.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی در ۵۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی به طور ویژه برگزار می شود، گفت: برنامه های دهه اول از ۱۷ تیرماه امسال مصادف با اول محرم شروع شده است و تا ۲۸ تیرماه امسال همزمان با دوازدهم محرم ادامه دارد.

وی در ادامه بیان کرد: برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در ایام ماه محرم الحرام در ۵۵ بقعه متبرکه، اجرای مراسم لبیک یا حسین، تعویض پرچم با بیرق عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در اوایل ماه محرم با حضور هیئات مذهبی در ۱۵ بقعه از دیگر برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در استان است.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به برگزاری ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌ گفت: این ویژه برنامه روز جمعه ۱۵ تیرماه جاری مصادف با پنجم محرم ‌الحرام در ۲۲ بقعه متبرکه با حضور بانوان و نوزادان شیرخوار و تمام عاشقان حسینی برگزار می‌شود.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه تصریح کرد: اجرای برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی در ۵۵ بقعه متبرکه استان با حضور هیات مذهبی، برگزاری برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌ و شام غریبان در ۵۵ بقعه متبرکه استان صورت می‌گیرد. 

وی ادامه داد: همچنین مراسم شب شهادت امام سجاد علیه السلام، سه شنبه ۲۷ تیرماه در ۱۸ بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام بخشی پور به مراسم همایش رهروان زینبی‌ اشاره کرد و افزود: این برنامه ویژه بانوان است که مصادف با ۱۲ محرم‌ الحرام در ۲۱ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی کاروان های عزا با اجرای مداحان و ذاکران جوان و نوجوان به سمت بقاع متبرکه گفت: این برنامه براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در ۵۵ بقعه اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: اطعام عزاداران از محل موقوفات منطبق و کمک های مردمی در ۲۵ بقعه انجام خواهد شد و پیش بینی می شود نزدیک ۲ میلیارد تومان از محل موقوفات در برگزاری اقامه عزای سید الشهدا هزینه شود.

حجت الاسلام بخشی پور به تعداد موقوفات ماه محرم در استان اشاره کرد و افزود: در استان ۳هزار و ۸۶۴ موقوفه با نیت محرم ثبت شده است که بیشترین آن متعلق به شهرستان بیرجند است.

وی عنوان کرد: از این تعداد ۴۸۷ مورد از موقوفات مربوط به محرم در استان با نیت روضه‌خوانی و ۳هزار و ۲۵۲ مورد با نیت اطعام عزاداران وقف شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها